اصول برچسب گذاری در محتوا

برچسب گذاری به معنای مشخص کردن شاخه هایی کوچکتر از دسته برای سایت می باشد. بعد از این که متن را در موضوعی مشخص نوشته و آن را در دسته ی مورد نظر قرار دادید نوبت به برچسب گذاری محتوا می رسد.

برچسب ها  باید مرتبط با محتوای مطلب یا صفحه باشند. به عنوان مثال زمانی که مطلبی در ارتباط با اصول برچسب گذاری محتوا می نویسید ، برچسب « تگ گذاری » می تواند مناسب باشد. این را در نظر داشته باشید که برچسب یک نوع از دسته بندی در سایت شما به شمار می آید و باید دقت داشته باشد که نمی توانید در استفاده از آن افراط کنید زیرا زیاده روی در استفاده از برچسب ها به ضرر سایت شما تمام خواهد شد.

تمامی برچسب هایی که مرتبط با یک موضوع باشند در آن موضوع دسته بندی خواهند شد و کاربر با کلیک روی یک برچسب می تواند تمامی پست های مرتبط با برچسب مورد نظر را ببیند . موتورهای جستجو برچسب را به عنوان یک دسته بندی می شناسند و در صورتی که یک کاربر کلمه ی موجود در برچسب را جستجو نماید ، لینک برچسب د ر نتایج جستجو نمایش داده شده و این امر موجب خواهد شد میزان ورودی به سایت شما و در نتیجه رتبه ی سایت بهبود یابد.

تگ ها زمانی مفید خواهند بود که به درستی استفاده شوند . استفاده ی بیش از حد از tag  نه تنها تاثیر مثبت بر سایت شما نخواهد گذاشت ، بلکه ممکن است امتیازات منفی برای شما به همراه داشته باشد. حتما سایت هایی را مشاهده نموده اید که برچسب های بسیاری در انتهای هر صفحه به کار می برند ، این کار ممکن است موجب خروج سریع توسط کاربر از صفحه مورد نظر شود که این موضوع یک امتیاز منفی در موتورهای جستجو به شمار می آید.

اگر سایتی را می بینید که با وجود تگ های فراوان همچنان رتبه ی خوبی دارد مطمئن باشید دلیل این رتبه استفاده از این تگ ها نمی باشد . لذا سعی کنید با تولید محتوایی درخور کاربران گرامی به مخاطبین خود احترام بگذارید . مطمئن باشید رضایت کاربران از سایت شما و مطالب آن بیشترین تاثیر را در رتبه بندی سایت خواهد داشت. حال این پرسش مطرح می شود که چگونه از برچسب گذاری استفاده کنیم تا تاثیری مثبت بر سایت ما داشته باشد.

چگونه برچسب مناسب انتخاب کنیم ؟

برچسب باید کوتاه باشد

برچسب کوتاه انتخاب کنید ، برچسب شما می تواند حداکثر شامل سه کلمه باشد. برخی افراد عبارات طولانی و حتی جمله ها را در برچسب استفاده می کنند که این روش صحیح نمی باشد. لذا چند عبارت کوتاه مرتبط با موضوع انتخاب کنید.

تعداد محدودی برچسب انتخاب کنید

همان گونه که اشاره نمودیم استفاده از تگ های بیشمار نه تنها تاثیر مثبت نخواهد داشت بلکه هم کاربر و هم موتور جستجوی گوگل را سردرگم خواهد کرد. گوگل در زمان مشخص به بررسی و ایندکس سایت ها می پردازد. زمانی که با تعداد زیادی صفحه ی بدون استفاده مواجه شود ، گمراه شده و صفحه ی اصلی را شناسایی نمی کند این امر موجب خواهد شد امتیاز صفحه را نادیده بگیرد.

تکرار تگ ها

از تگ های قبلی خود در مطالب جدید استفاده کنید. همانند دسته ها که از قبل تعریف می شوند بهتر است چند تگ مهم نیز برای سایت خود انتخاب کرده و آن ها در مطالبی که می نویسید استفاده کنید. به این ترتیب کاربر با ورود به سایت تمامی مطالب مرتبط با یک تگ را مشاهد خواهد نمود. استفاده از tag هایی که مرتبط با یک مطلب خاص هستند و نمی توان در مطالب دیگر از آن ها استفاده نمود ، صحیح نمی باشد.

توجه به تفاوت دسته و تگ

از جمله اصول برچسب گذاری محتوا دقت به این موضوع است که عناوین مورد استفاده در دسته بندی را به عنوان برچسب استفاده نکنید. استفاده از تگ و دسته های مشابه یکی از اشتباهات رایج وبمسترها می باشد. در این شرایط، دو برگه با محتوای یکسان خواهید داشت و سایت شما با مشکل Duplicate Content  یا صفحات چندگانه با محتوای تکراری مواجه خواهد شد.

موتورهای جستجو تشابه دسته و تگ را به عنوان محتوای تکراری شناسایی خواهند نمود. محتوای تکراری بر سئو سایت  تاثیر گذاشته و در نتیجه نزول رتبه ی شما را در موتورهای جستجو به همراه خواهد داشت. اخیراً موتور جستجوگر گوگل تنها یکی از دو صفحه ی تکراری را ایندکس می کند و یا این که هیچ یک را ایندکس نخواهد کرد.

عنوان را در تگ استفاده نکنید

از دیگر اشتباهات رایج ، عدم توجه به اصول برچسب گذاری محتوا و استفاده از عنوان صفحه در تگ ها می باشد. برخی افراد عنوان صفحه را در برچسب ها قرار می دهند . این امر اشتباه بزرگی است که موجب ایجاد یک صفحه ی کاملا تکراری ، با متا و توضیحات تکراری می شود. این موضوع نیز همچون دسته ها و تگ های مشابه ایجاد مشکل  محتوای تکراری را به همراه خواهد داشت . متاسفانه این اشتباه به کرات توسط وبمستران به کار رفته است . در این حالت ارزش مطلب با برچسب تقسیم می شود.

برچسب را در یک مطلب تکرار نکنید

در هنگام برچسب زدن برای مطلب دقت کنید ، این عملیات به سمت تکرار و بیهوده نویسی نرود. استفاده از برچسب مشابه در مطالبی با موضوع مشابه مفید خواهد بود. اما اگر یک برچسب را چندین با در یک مطلب تکرار کنید ، در حقیقت مشغول ایجاد محتوای تکراری و کسب امتیاز منفی برای سایت خود هستید. موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل، در سیاست های ضد اسپم خود با سایت هایی که برچسب بیش از حد و تکراری برای یک مطلب ایجاد می کنند برخورد خواهند نمود.

نکات کلیدی در انتخاب تگ ها

  • در هنگام انتخاب برچسب ها نکات ذیل را مد نظر قرار دهید:
  • بهترین و پرسرچ ترین کلمات را به عنوان تگ انتخاب کنید.
  • چند محتوای مرتبط با یک تگ در سایت داشته باشید.
  • تعداد برچسب ها با توجه به حجم محتوا می تواند بین سه تا ده کلمه باشد.
  • توصیه می کنیم ، پیش از نوشتن محتوا برای سایت ، تگ ها و برچسب های مهم را براساس  کلمات کلیدی خود ، انتخاب نمایید. سپس برای نوشتن محتوا با موضوعات مرتبط برنامه ریزی کنید.

بنابراین برچسب گذاری صحیح مطالب است که به کاربران سایت شما کمک می‌کند تا سریعتر مطالب مورد علاقه خود را پیدا کنند و مطالب تان با برچسب های با ارزش در موتورهای جستجو  ایندکس شوند.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما