ایده های خبر ساز برای استارتاپ ها

ایده های خبر ساز استارتاپ که همراه با خلاقیت در قالب استارتاپ مطرح می‌گردند، می‌توانند منجر به ایجاد یک کسب و کار جدید شوند. استارت اپ یا Startup را می توان ایده ای جهت ایجاد یک کسب و کار جدید دانست. به کمک یک ایده ی خلاقانه می توانید درآمدزایی کرده و کسب و کار خود را  توسعه دهید. لذا استارت آپ را می توان یک ایده برای کارآفرینی به شمار آورد.

کارشناسان در تعریف استارت آپ ها این گونه اظهار نظر می نمایند : شرکت هایی که ایده هایی جدید برای حل مسائل دارند .  طبق این تعریف استارت آپ تنها شامل شرکت های تازه تاسیس نمی باشد و هر شرکتی می تواند ایده های استارتاپی ارائه نماید.  اما مزیت  اصلی یک  شرکت نوپا، قابلیت رشد سریع آن می باشد.

اولین رویداد استارتاپی دنیا در سال ۲۰۰۷ اتفاق افتاد و استارتاپ در ایران در سال ۱۳۹۱ شمسی رواج یافت. به جرأت می‌توان گفت : یکی از پایه های اصلی رشد و توسعه ایده های خلاقانه ، تکنولوژی و نرم افزاراست. اما هر کاری که به کمک فناوری اطلاعات و نرم افزار انجام می‌شود، یک استارتاپ نیست.

لازم به ذکر است ، تمامی ایده های استارت آپ ها موفقیت آمیز نبوده و ممکن است با شکست مواجه شوند. برخی از دلایل عدم موفقیت استارت آپ ها ، کمبود منابع مالی ، عدم بازاریابی درست و عدم یادگیری مهارت های جدید می باشد.

چرا استارت آپ ها با شکست مواجه می شوند ؟

کمبود منابع مالی برای استارت آپ ها

ایده ی خلاقانه به تنهایی برای شما موفقیت به همراه نخواهد آورد. کمبود منابع مالی از جمله مشکلاتی است که استارت آپ ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. اشتباه استارت آپ های نوپا این است که ، در ابتدای راه هزینه ی هنگفتی برای پروژه برنامه ریزی می کنند. به این ترتیب بخش اعظمی از سرمایه ی خود را بدون برنامه ریزی از دست می دهند. لذا در میانه ی راه باز مانده و با کمبود منابع مالی مواجه می شوند.

عدم آگاهی از مهارت های بازار یابی

بازاریابی در اجرای ایده های خبرساز استارت آپ ها نقش حیاتی بازی می کند. معمولا شاهد اشتباهات بسیاری در بهره مندی از فنون بازار یابی توسط استارت آپ ها هستیم. اولین قدم در بازار یابی شناسایی مشتریان هدف و گام برداشتن در جهت خواسته های آنان می باشد. در فضای کسب و کار استارتاپی ، ارتباط صحیح با مخاطبان موجب محبوبیت برند شما خواهد شد.

عدم یادگیری مهارت های جدید

استارت آپ ها باید بدانند، ارائه ی یک ایده ی خلاقانه پایان راه نمی باشد ، بلکه آغازی است برای آفریدن ایده های دیگر ، لذا باید اصل یادگیری مستمر را همواره مد نظر داشته باشند.

استارت آپ ها همواره باید به صورت متداوم یادگیری نکات جدید را در سرلوحه خود قرار دهند و راه خود را برای رسیدن به موفقیت هموار سازند. این مسئله میسر نخواهد گشت مگر با تلاش های شبانه روزی و آموختن همیشگی .

 

ایده های موفق استارتاپی چه ویژگی هایی دارد ؟

ایده های موفق استارتاپی نیاز مردم در نظر می گیرند و دغدغه ی آنان رفع مشکلی از مشکلات کاربران می باشد. در صورتی که به دنبال یافتن ایده ی استارتاپی هستید . باید نیاز مردم را در نظر بگیرید و این که بررسی کنید ، چه راه حلی می توان برای رفع آن نیاز ارائه داد.

شما برای اینکه بتوانید ایده ای جدید برای راه اندازی کسب و کار خود پیدا کنید باید نیاز مردم را یافته و راه حل ارائه دهید. از سوی دیگر ایده های موفق همواره به دنبال آسان کردن یک فرآیند می باشند ، نظریه ی شما باید بتواند کاری را برای کاربران ساده سازی نماید.

نکته ی دیگر در ارائه ی ایده ی موفق، ارزان کردن محصولات می باشد. کاهش قیمت همراه با ارائه ی محصول با کیفیت همواره مورد استقبال کاربران بوده است. می توانید با حذف واسطه ها کالایی با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

ایجاد سرگرمی گزینه ی دیگری است که می توانید در مورد آن بیندیشید ، برخی از ایده ها می توانند با هدف ایجاد سرگرمی برای کاربران ارائه شده و علاقه مندان بسیاری را جذب خود نمایند.

شیوه های نوین در ایده های خبر ساز استارت آپ ها

جستجو در مارکت های موبایلی

جستجو در مارکت های موبایلی موجب خواهد گشت با اپلیکیشن های مختلف و نقاط ضعف آن ها آشنا شوید . سپس ایده ای خلاقانه جهت طراحی یک اپلیکیشن با قابلیت های بیشتر و بدون نقص ارائه  دهید . در حقیقت  به اندازه ی تمام نرم افزارهای موجود در اینترنت ، امکان طراحی اپلیکشن های بهتر ومفیدتر وجود دارد.

جستجو در گوگل

عناوین مرتبط با کسب و کار مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید. سرچ کردن در گوگل موجب خواهد گشت شما با تمامی لغات و جملاتی که کاربران به سرچ آن پرداخته اند آشنایی پیدا کنید. در حقیقت این آشنایی ، مرحله ای از آشنایی با خواسته های کاربران می باشد. آشنایی با نیاز و خواسته های کاربران الگویی برای ایده های خبر ساز استارت آپ ها خواهد بود.

بررسی شبکه های اجتماعی و اینترنت

از طریق  جست و جو در شبکه های اجتماعی به جملات مختلف که حاکی از نیاز کاربران است برخورد می کنید.  اینها همان نیازهای مردم است که ممکن است به ایده هایی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی تبدیل شوند.

هچنین  خواندن کامنت های افراد در سایت ها می تواند جهت ارائه ی نظریات استارتاپی مفید باشد. افراد زمانی که قصد خرید یک محصول را دارند و یا این که محصولی را خریداری کرده اند ، به شرح نظر خود در کامنت ها می پردازند . ازین رو خواندن کامنت ها جهت ارائه ی یک ایده ی مفید سودمند خواهد بود.

بررسی سایت های موفق الکسا

سایت هایی را که در الکسا رتبه ی برتر دارند بررسی نمایید. موضوعات سایت ها ی موفق و ایده های این سایت ها را بررسی نمایید. قطعا مشاهده خواهید کرد که، تعداد زیادی از این سایت ها مرتبط به فروشگاه ها و سایت های خبری ، اجتماعی هستند. می توانید با بومی سازی ایده های موجود در این سایت ها کسب و کار جدیدی ایجاد نمایید.

یافتن راه حل مشکلات محل کار و زندگی

به دنبال یافتن راه حلی جهت حل مشکلات محل کار و زندگی خود باشید. این موضوع خود می تواند یک ایده ی خبرساز استارپی باشد و به موفقیت های چشم گیری برسد.

با بررسی مشکلات و کاستی های موجود در محل کار یا زندگیتان می توانید ایده های خلاقانه جهت حل مشکل ارائه دهید. به این ترتیب ضمن حل مشکلات محل زندگی خود کسب و کاری راه اندازی خواهید کرد که قادر به رفع مشکلات مشابه در سایر محله ها نیز باشد.  به این ترتیب علاوه بر رفع نیاز کاربران به هدف خود که ارائه ی ایده های خبر ساز استارت آپی است رسیده اید.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما