چگونه یک برند در اینستاگرام بسازیم؟

ساخت برند در اینستاگرام

امروزه اینستاگرام از پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی و همچنین ساخت برند در اینستاگرام بسیار فراگیر شده است. در نتیجه تبلیغات در اینستاگرام می تواند راهی موثر و کارامد در زمینه دیجیتال مارکتینگ باشد. در اینجا ما می خواهیم به چندین نکته ساده و کارآمد که برای ساخت و توسعه برند شما در  اینستاگرام لازم است، اشاره کنیم:

۱. تعریف اهداف خود 

قبل از اینکه مطلبی را به عنوان محتوای اول در اینستاگرام خود انتشار دهید، بهتر است با خود مرور کنید که هدفتان از انتشار این مطلب در اینستاگرام چیست؟ و بعد از آن به چه چیزی می خواهید برسید؟

اهدافی که ممکن است شما به آن فکرکنید:

  • اطلاع رسانی در مورد نام تجاری خود
  • درست کردن و جمع کردن گروهی از افراد
  •  ییدا کردن مشتریان جدید
  • برقرار کردن ارتباط و تعامل با مشتریان فعلی
  • بالا بردن میزان بازدید از وبلاگ خود
  • افزایش نفوذ و تاثیر خود در شبکه ها و رسانه های اجتماعی
  • بهبود شاخص عملکرد فعلی خود

البته این اهداف و انگیزه ها باید با نوع کالا و خدمات یا برندی که مد نظرتان است تطابق داشته و بسته به نوع برند می توانند برای هر شخص متفاوت باشد.

۲. تمرکز روی یک سبک و زمینه 

بعد ار تعیین هدف خود، لازم است که سبک و زمینه کاری خود را مشخص کنید و روی همان زمینه تمرکز داشته باشید. یکی از اشتباهات رایج در این زمینه این است که صاحبان کسب و کارها یک سبک و عملکرد خاصی را ندارند و فقط صرفا بدون آگاهی لازم محتوا و مطالبی مختلف را انتشار می دهند. با مرتکب شدن این اشتباه در کسب و کار باعث می شود که کار شما با سایر صاحبان مشاغل متمایز نشود. پس در قدم دوم بعد از تعیین هدف سعی کنید سبک متناسب خودتان را طبق برندی که دارید انتخاب کنید و آن را در کارهایتان اعمال کنید. هیچوقت برای جذب کاربر بیشتر در ابتدای کار هر گونه عکس یا مطلبی را منتشر نکنید.

و اگر نمی دانید که باید چه سبکی را برای کار خود انتخاب کنید، فقط کافی است کمی در اینستاگرام بگردید، ایده های خوبی می گیرید. زیرا در اینستاگرام می توانید صفحات فوق العاده زیبا و کاربردی را پیدا کنید که الهام بخش شما خواهند بود.

۳. ایجاد الگوی سبک خود 

آیا می دانید الگوی سبک چیست؟ این الگو مانند امضای شما در اینستاگرام عمل می کند و همچنین شما باید از این الگو در همه صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.

ممکن است بعضی افراد و کاربران اینستاگرام  صفحه های با زمینه سفید را ترجیح بدهند، و بعضی دیگر صفحاتی با زمینه رنگ های تیره تر را دوست داشته باشند . بعضی افراد هم هستند که هر دو زمینه رنگی را می پسندند. با با کمی دقت و تمرکز تغیراتی را اعمال کنید و الگوی خودتان را به وجود آورده و از آن پیروی کنید.

 

ایجاد الگوی سبک خود

ایجاد الگوی سبک خود

۴. انتشار مستمر مطالبی با کیفیت 

شاید بهتر باشد که بدانید اگر به طور مستمر و مدام محتوایتان را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی منتشر کنید، تاثیر قوی می تواند در پیشروی کارتان داشته باشد. از میان این شبکه های اجتماعی اینستاگرام از این قاعده مستثنی نیست. شما با این روش در اینستاگرام متمایز می شوید.

در این روش که شما می توانید یک برنامه به صورت جدول زمان بندی شده برای انتشار محتواهای خود داشته باشید. بهتر است دو هفته قبل از انتشار و شروع کار مطالب خود را جمع آوری کنید تا بتوانید خیلی راحت و مرتب روزانه مطلبی را به اشتراک بگذارید. توصیه می شود قبل از استفاده از مطالب جدید و بروز، آن ها را مرتب کنید همچنین ابزارهای مدیریتی رسانه های اجتماعی را در این راستا به کار بگیرید و مطالب خود را مرتب کنید.

۵. فعال باشید

برای ماندن و درخشیدن برند خود در اینستاگرام لازم است فالوور و دنبال کننده واقعی داشته باشید. در زیر به مواردی که باعث می شود شما فعالیتتان را بالا ببرید ذکر شده است. این کارها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام بسیار کاربردی است. می توانید فعالیت های زیر را انجام دهید.

  • دیگران را فالو یا دنبال کنید
  • در مورد پست ها و صفحات دیگران نظر یا کامنت بنویسید
  • وهمچنین عکس های دیگران را لایک کنید

شاید فکر کنید اینکار خیلی ابتدایی باشد اما موثر است.

برای متمایز بودن در اینستاگرام ترفند هایی وجود دارد. یکی از ترفند ها لایک کردن یک یا چند عکس از یک شخص است همچنین برای  عکس سوم کامنت بگذارید. این ترفند یکی از ترفند های قوی و موثر برای متمایز بودن است با این کار به آن شخص هم این انگیزه را می دهید تا شما را دنبال کند.

۶. از مزایای هشتگ ها استفاده کنید

برای بیشترین تاثیر گذاری باید از هشتگ ها استفاده کنید. پیشنهاد این است که در صورت امکان از سی هشتگ در هنگام انتشار مطالب خود استفاده کنید. اگراین راز مخفیانه را نمی دانستید بدانید که شما می توانید تا شصت هشتگ در اینستاگرام پست کنید.

۷. هشتگ اختصاصی برند خود را ایجاد کنید

می دانید هشتگ اختصاصی برند چیست و چگونه کار می کند؟ در واقع می توان گفت که این همان هشتگ شما است و هشتگ یکی از بهترین روش هایی است که می توانید با کمک آن یک جایگاه واقعی و دائمی برای خود به وجود آورید.

همه افرادی که در اینستاگرام فعال هستند دوست دارند که در صفحه ها تگ شوند و از هشتگ ها استفاده کنند اینگونه خاص و متمایز می شوند. هشتگ روشی است که با کمک آن شما می توانید در معرض دید عموم قرار گیرید و در نتیجه فالوور یا دنبال کننده بیشتر به صحفه خود جذب کنید.

از همان ابتدا در صفحه اینستاگرام خود اعلام کنید که اگر کاربران و دنبال کننده های شما از هشتگ اختصاصی شما استفاده کنند می توانند برجسته و متمایز شوند.

قدم بعدی، پیدا کردن هشتگ های محبوب است که کمتر از پنجاه هزار پست دارند. بعد از آن عکس ها و مطالب آن را لایک کنید واین گونه می توانید دیگران ا از صفحه اینستاگرام خود آگاه سازید.

 

هشتگ اختصاصی برند خود را ایجاد کنید

هشتگ اختصاصی برند خود را ایجاد کنید

۸. استفاده از مطالب دیگران

اگر دوست ندارید از هشتگ استفاده کنید، می توانید یک راه دیگری را که مناسب است انتخاب و امتحان کنید.

پست هایی را پیدا کنید که با سبک و هدفتان همسو و نزدیک باشد . این مطالب را گونه ای در اینستاگرام خود انتشار دهید که معلوم باشند و به چشم بیایند. این راه موثر و قوی هم فعالیت شما را در اینستاگرام بالا می برد و هم می توانید تعامل و ارتباطتان را با دیگران افزایش دهید.

9. با دیگران سهیم شوید

از ترفندهای دیگر این است که شما می توانید خود را  به یک برند تبدیل کنید و آن را گسترش دهید. یعنی با کسانی که دنبال کننده ها و اهداف مشتری دارند، سهیم شوید. اصطلاحا به این کار شات اوت کردن هم می گویند.

تبلیغات در اینستاگرام از جمله راهکارهای موثر در دیجیتال مارکتینگ می باشد.

با شرکت دیجیتال مارکتینگ رادمان شعبه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

 


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما