امروزه با گسترده شدن شبکه های اجتماعی و حضور پررنگ کاربران در شبکه های اجتماعی ، یکی از اساسی ترین و اصلی ترین عامل موفقیت در بازاریابی کسب و کار برقراری تعاملات در شبکه های اجتماعی می  باشد . با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی می توان گفت جلب توجه مخاطبان به واسطه اعتماد سازی و برقراری ارتباط بالقوه با بازدیدکنندگان یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت و حتی شکست هر کسب و کاری می باشد .

گسترش تعاملات یک برند در شبکه های اجتماعی و شناخت بیشتر نسبت به علاقه مندی ها و عادت های مخاطبان منجر به افزایش فروش برند می شود . گسترش تعاملات در شبکه های اجتماعی علاوه بر افزایش فروش در کسب و کار موجب اعتماد سازی برای کاربران و مخاطبان و ایجاد شرایط بهتر و بیشتر جهت انجام معاملات نیز خواهد شد.

اعتماد سازی در شبکه های اجتماعی

اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

اطلاعات قدرت تاثیرگذاری بسیار زیادی در تعاملات دارند . اما این که چه اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شوند نیز مطرح است . اطلاعاتی که یک برند به اشتراک می گذارد تاثیر مستقیمی در ایجاد اعتماد و اعتبار با مخاطبان خواهد داشت . هر چه اطلاعات مفید تر و جامع تری از برند خود و خدماتی که ارائه می دهید به اشتراک یگذارید اعتمادسازی بیشتری در پی خواهد داشت و در نهایت منجر به افزایش فروش بیشتر خواهد شد .

خدمات مشاوره و راهنمایی 

با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و سهولت استفاده از آن ها ، فراهم کردن خدمات پشتیبانی و مشاوره آنلاین برای مشتریان و مخاطبان برای ارائه بهتر خدمات و پاسخگویی به سوالات در اعتماد سازی و جلب رضایت کاربرات تاثیر بسزایی خواهد داشت . بنابراین پشتیبانی آنلاین کاربران در شبکه های اجتماعی و درج اطلاعات تماس جهت برقرای ارتباط یکی دیگر از عوامل موثر در اعتمادسازی می باشد .

برقراری ارتباط با مخاطبان

همانطور که در موارد قبلی هم متذکر شدیم برقراری تعامل و ارتباط با کاربران تاثیر زیادی در اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی دارد . حتی پاسخ دادن به پیام ها و کامنت های مخاطبان با یک جمله ساده و احترام به همراهی آن ها می تواند بسیار تاثرگذار باشد .

برقراری ارتباط مودبانه و موثر

برقراری ارتباط موثر و با کیفیت ، با افزایش فروش رابطه مستقیمی دارد. استفاده از لحن مناسب و مودبانه و پرهیز از سردی و تکبر در برقراری تعامل با مخاطب لازمه ی ایجاد ارتباطی ماندگار در ذهن مخاطب خواهد بود . در شبکه های اجتماعی که ارتباطات به صورت مجازی است زبان بدن برای ایجاد اعتماد بیشتر برای مشتری تاثیرگذار نخواهد بود اما می توان با استفاده از کلمات و ایموجی های مناسب جلب اعتماد کاربر را تضمین کرد .

استفاده از نام مشتری در برقراری ارتباط

استفاده کردن از نام مشتری حین برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی و شخصی سازی پیام ها ارسال موج مثبت برای مشتری و در نتیجه برقراری تعاملات بیشتری به دنبال خواهد داشت . استفاده از نام مشتری به لحاظ روانی تاثیر مثبتی بر ذهن مشتری شما خواهد داشت .

برقراری ارتباط سازنده با کسب و کارهای دیگر

برقراری تعامل و ارتباط با همکاران و کسب و کار های مرتبط یکی از مهمترین وظایف مدیر یک کسب و کار موفق است . برقراری ارتباط موثر با کسب و کارهای مرتبط به منظور استفاده از تخصص و تجارب آن‌ها برای پیشبرد استراتژی‌های کسب و کار توصیه می شود. آگاهی از اطلاعات کسب و کارها، نتایج کمپین‌ها و بازخورد مخاطبان نقش موثری در اعتمادسازی در شبکه‌های اجتماعی کسب و کارها دارد و به دنبال آن میزان فروش محصولات نیز افزایش می‌یابد.

مسئولیت پذیری

یکی از روش های اعتماد سازی در شبکه های اجتماعی مسئولیت پذیری مدیر شبکه‌های اجتماعی یا مدیر فروش کسب و کار است. دقت در کار، منظم بودن و روحیه‌ی کار تیمی از مهمترین ویژگی‌های یک مدیر موفق است. مدیر شبکه های اجتماعی مسئولیت برقراری ارتباط با مشتری و اعضای تیم را بر عهده دارد در نتیجه ویژگی های اخلاقی و رفتاری در اعتماد سازی مشتریان شبکه های اجتماعی تاثیرگذار است.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما