ایمیل مارکتینگ چیست؟

در بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing ) به واسطه ایمیل کالا ، محصولات و خدمات شما در راستای افزایش فروش تبلیغ می شود . بازاریابی ایمیلی از جمله ، روش های اثرگذار در بازاریابی اینترنتی و دنیای دیجیتال مارکتینگ می باشد. این موضوع بارها در کنفرانس های مختلف ملی و بین المللی، کتاب های گوناگون و وب سایت های بازاریابی به اثبات رسیده است.

درست است که گاهی با ایمیل های اسپم مواجه می شویم ، اما ایمیل های پرمحتوایی که در جهت اهداف مشتری مداری ارسال می گردند می توانند در بازاریابی با ایمیل تاثیری بسزایی داشته باشند.

به زبان ساده می توان گفت : هر ایمیلی که هدف محتوای تبلیغ کالا و یا خدمات شما باشد و یا در راستای افزایش مشتریان کسب و کارتان باشد ، ایمیل مارکتینگ محسوب خواهد شد. اگر خواهان جلب اعتماد مشتریان خود هستید و یا می خواهید برند خود را به طیف گسترده ای از مخاطبان معرفی کنید ؛ بازاریابی از طریق ایمیل ،  گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود.

در ایمیل مارکتینگ ، ایمیل ها با اهداف مختلف ارسال می شوند . ارسال ایمیل برای جذب مشتریان جدید ،  تبلیغ کمپانی‌های شریک و دیگر برندها با ارائه ی محتوایی مفید، برقراری ارتباط موثر یک کسب‌وکار با مشتری‌ها و… از جمله این اهداف هستند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از جهات مختلف می تواند برای رونق کسب و کار شما مفید باشد. هزینه ی این روش از بازاریابی اینترنتی ناچیز است و در مقابل با بازگشت سرمایه ای چشمگیر مواجه خواهید شد. هزینه ای که متحمل می شوید ، هزینه ی یک پلت فرم ارسال ایمیل و نیرویی است که ایمیل ها  را مدیریت و سازمان دهی می‌کند.

از دیگر مزایای ایمیل مارکتینگ درصد موفقیت بالا در این روش از بازاریابی اینترنتی است.  در صورت رعایت اصول و استانداردها قطعا موفق خواهید شد. همچنین ، پلت فرم‌های ایمیل مارکتینگ در حین اجرای کمپین، به شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که به خوبی می‌توانید در تصمیم‌گیری‌های بعدی از آن ها بهره مند شوید.

در ذیل ، به ذکر برخی دیگر از مزایای بازاریابی ایمیلی می پردازیم.

شخصی سازی : منظور از شخصی سازی این است که شما محدودیتی در ایجاد ایمیل ها ، محتوا و انتخاب مخاطبین نخواهید داشت . می توانید با توجه به خدمات و برند خود ، ایمیل ها را طراحی کرده و مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

ارتباط گسترده با مخاطبین : ایمیل مارکتینگ، نسبت به سایر تبلیعات زمان کمتری از شما می گیرد و می توانید از این طریق ارتباط راحت تر و متناوبی  با مشتری برقرار نمایید.

پشتیبانی مستمر از مشتری : با ارائه ی ایمیل هایی شامل خدمات پشتیبانی ، وفاداری خود را به مشتری اثبات خواهید نمود.

تفکیک هدفمند مخاطبان : تفکیک مخاطبان به دو گروه مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل  و طراحی ایمیل های مجزا برای هر گروه ، گامی موثر در جهت رسیدن به اهدافتان است. از این مسیرمی توانید مشتریان بالفعل را وفادار کرده و در جهت تشویق مشتریان بالقوه گام بردارید.

خبر رسانی : با ایمیل مارکتینگ می توانید اخبار و اطلاعات جدید را در ارتباط با کالا و خدمات خود، در هرزمان بدون هیچ گونه محدودیتی در اختیار مشتری قرار دهید.

عوامل موفقیت در ایمیل مارکتینگ

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت Marketing Insights ، منتشر کرده است چند نکته در ایمیل مارکتینگ بسیار حائز اهمیت هستند. خلاقیت ، ارتباط محتوایی ، انگیزه ، زمان بندی و بهره مندی از محتوای با کیفیت از جمله این عوامل می باشند. جهت ملموس شدن مطلب ، در ادامه با ما همراه باشید .

خلاقیت در طراحی ایمیل : قالب ایمیل ، تصاویر و رنگ‌های بکار گرفته‌شده در آن عاملی مهم در جذب مخاطب خواهد بود. این امکان را فراهم کنید که مخاطب ایمیل ها را هم در HTML و هم Text مشاهده کند.

ارتباط محتوایی : به کاربردن محتوای درست و هدفمند در تبلیغات با ایمیل ، در این محتوا لازم است که به نیاز و چالش مخاطب خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بپردازید.

ایجاد انگیزه در مخاطب : زمانی که مخاطب ایمیل ارسالی را می بیند ،  باید انگیزه ای جهت مطالعه ی ایمیل در او ایجاد شود. این هنر شماست که بتوانید انگیزه ی لازم را در کاربر جهت مطالعه ی ایمیل های ارسالی ایجاد نمایید.

انتخاب زمان مناسب : با توجه به کسب و کاری که قصد تبلیغ آن را دارید ، باید زمانی مناسب جهت ارسال ایمیل ها در نظر بگیرید. نرخ بازشدن ایمیل‌ها در زمان های مختلف ،  می تواند گزینه ای مناسب برای تصمیم گیری زمان ارسال آنها باشد.

محتوای با کیفیت : محتوا در ایمیل مارکتینگ همچون سایر روش های بازاریابی اینترنتی نقشی بسیارمهم و حیاتی ایفا می کند. بیل گیتس جمله ی زیبایی در این زمینه بیان نموده است : ” محتوا پادشاه است! ” لذا یک تیتر مناسب و محتوای جذاب برای ایمیل خود انتخاب کنید.

صفحه فرود : برای افزایش فروش به کمک ایمیل مارکتینگ ، لازم است که از صفحه فرود استفاده کنید. صفحه فرود یا landing page  صفحه ای است کاربر پس از کلیک روی لینک به آن هدایت می شود.

نکات مهم در بازاریابی با ایمیل و ارسال خبرنامه

ایمیل مارکتینگ با هدف تبلیغات اینترنتی و رساندن محتوا و اطلاعات مفید به مشتریان یا نمایندگان فروش انجام می شود. خبرنامه  که در زبان لاتین Newsletter نامیده می شود . محتوایی در قالب پست الکترونیک (E-mail) است که سازمان‌ها، موسسات، خبرگزاری‌ها و… بصورت منظم و مداوم برای مشتریان خود ارسال می‌کنند.

ارسال خبرنامه به صورت منظم در موضوعات مختلف از جمله ؛ معرفی سازمان و اهداف آن ، معرفی محصولات جدید ، شناساندن کانال‌های توزیع و فروش محصولات و… می تواند علاوه بر شناساندن کالا و خدمات شما به مشتریان ، آن ها در جهت استفاده از این خدمات ترغیب نماید. هر ایمیلی که ایجاد می کنید، باید کاملا هدفمند و بر اساس اصول ایمیل مارکتینگ نوشته شود. از اصول ایمیل مارکتینگ به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

از ارسال ایمیل های اسپم پرهیز نمایید.

لیست دریافت کنندگان خبرنامه هایتان را برای دریافت بهتر آن ها بهینه کنید.

در انتهای خبرنامه لینکی جهت عضویت اعضاء قرار دهید .

توجه داشته باشید ، با نام ثابت  برند و شرکت خود ایمیل ارسال کنید.

برای خبرنامه های خود ، عنوان ایمیل مناسب و جذاب در نظر بگیرید.

متنی روشن و واضح و هدفمند در خبرنامه قرار دهید .

 


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما