بازاریابی محتوا و سئو چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

اگر یک کسب و کار اینترنتی یا آنلاین دارید برای ارتقای آن و توسعه تجارت خود باید بازدید و رتبه بندی مناسبی در گوگل کسب کنید . اگر قصد دارید سئو بهتری داشته باشید و کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید باید در کنار سئو سایت ، محتوای بازاریابی شده تولید کنید. در صورتی که سایت شما در عبارت خاصی جایگاه اول گوگل را کسب کند میتوانید در تجارت مربوط به آن موفقیت های چشمگیری بدست آورید و این زمانی اتفاق می افتد که بتوانید کلمه یا عبارت ارزشمندی را در فضای اینترنت با استفاده از سئو و با پشتوانه ی بازاریابی محتوا به این جایگاه برسانید.

به طور کلی می توان گفت سئو به معنای بهینه سازی سایت و کسب جایگاه در صفحه اول گوگل برای کلمه یا کلماتی هدفمند و مرتبط با فعالیت و خدمات کسب و کار شما می باشد و در کنار آن بازاریابی محتوا برای محتوای تولید شده در سایت به منظور جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری گفته می شود . برخی از افراد فقط از بازاریابی محتوا برای بازاریابی اینترنتی و پیشرفت کسب و کار آنلاین خود استفاده می کنند و بهینه سازی سایت را نادیده میگیرند و برخی هم تولید محتوا را بی ارزش می دانند و فقط بر اصول سئو خارجی سایت تمرکز می کنند .
با یک ارزیابی کلی می توان به این نتیجه رسید که سئو و بازاریابی محتوا به یکدیگر نیاز دارند و هر یک تکمیل کننده ی دیگری است که در این مقاله به بررسی دقیق تر این موضوع می پردازیم.

در ابتدا یک تعریف اجمالی درباره ی بازاریابی محتوا ارائه میکنیم:

تعریف بازاریابی محتوا 

بازاریابی محتوا یا Content Marketing ، نوعی بازاریابی است که به فرآیند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می شود ، می پردازد . بازاریابی محتوا یکی از قدیمی ترین و بهترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال است. تولید محتوای با کیفیت ، جذاب و منحصر به فرد ، راهکاری استثنایی در توسعه تجارت الکترونیک هر برندی خواهد بود. این محتوا می تواند ویدئویی جذاب ، کتاب ، اینفوگرافی و … باشد.
یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی ، بازاریابی محتوا است ، که تمرکز اصلی آن تولید و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و سازگار با اهداف برندها می باشد .در بازاریابی محتوا ، هدف جذب مخاطبانی است که به طور واضح تعریف و شناخته شده هستند .در بازاریابی محتوا می توان گفت که هرکسی که چیزی برای فروختن دارد می تواند به بازاریابی محتوا به عنوان یک ابزار نگاه کند.

چگونه می توان سئو و بازاریابی محتوا در کنار هم استفاده کرد؟

چند نکته کلیدی برای ترکیب قدرتمندی از سئو و بازاریابی محتوا وجود دارد :

کلیدواژه و محتوا

یکی مهم ترین نکات در زمینه ی رعایت بازاریابی محتوا و سئو این است که کلید واژه هایی که برای مطلب انتخاب می کنید با محتوای مطلب همخوانی داشته باشند. اینکه محتوای مفید داشته باشید اما کسی توانایی دسترسی به محتوا را نداشته باشد یا بالعکس ، به وضوح اهمیت استفاده درست از کلید واژه را در مطلب نشان می دهد. البته با توجه به اینکه محتوا و وجود کلید واژه ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند جستجو برای انتخاب کلید واژه های مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.
به عنوان مثال اگر سایت شما حاوی مطالب فنی و سنگین برای یک کاربر عادی هست بهتر است که از کلید واژه هایی که فکر میکنید یک کاربر عادی ممکن است از آنها هنگام جستجو استفاده کند بهره بگیرید.

استفاده از محتوای با کیفیت

قبل از پیدایش بحث سئو و بازاریابی محتوا ضرورتی نداشت که مطالب وب سایت دارای محتوای اصلی و مفید باشند و در نتیجه وب سایت ها مملوء از مطالب با کیفیت پایین شده بود ، که البته این وضعیت در سال های اخیر و با ظهور سئو و بازاریابی محتوا به طور چشمگیری تغییر کرده است.
فراوانی وب سایت ها و تلاش مبرم آنها برای اینکه سئو بهتری داشته باشند تا بتوانند در موتور های جستجو بهتر دیده شوند باعث ایجاد محتوای با کیفیت بالاتر و مطمئن تر شده است. بازاریابی محتوا یک جنبه ی مهم در این زمینه است ، چرا که فقط محتوای با کیفیت می تواند مخاطب اصلی را به سمت خود بکشاند و مطلب را پر بازدید کند.

محتوای تازه ، به روز و سئو شده

همیشه یک مطلب تازه و بروز نتایج بهتری را در موتور های جستجو بهمراه خواهد داشت.
فرض کنید یک کشف علمی تازه در جهان رخ داده است، تا اتفاق جدید است کاربران دوست دارند درباره ی آن مقاله ای را بخوانند ، اگر شما اولین جز اولین ها در قرار دادن مقاله درباره ی این موضوع علمی باشید بالطبع در جستجو نتایج بهتری خواهید داشت، اما بعد از گذشت زمان مقالات جدید با محتوای تازه درباره ی همان مطلب علمی در دیگر سایت ها قرار خواهد گرفت و به مرور زمان اهمیت و بازدید از مطلب شما کاهش پیدا خواهد کرد.

عنوان ها

نکته ای که درباره ی عنوان ها وجود دارد این است که تا وقتی که محتوای شما عنوان بندی نشود، جذابیت کافی برای مخاطب نخواهد داشت! عنوانی مناسب است که علاوه بر درخشیدن در بالاترین نتایج جستجو بتواند در جذب بازیدکننده و مورد کلیک واقع شدن توسط کاربران نیز موفق باشد . مهمترین عنوان، عنوان اصلی مطلب شماست که باید کوتاه، منسجم و بیان کننده ی توصیفی و خوبی برای کل محتوا باشد. فراموش نکنید که عنوان اولین بخشی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود و باید در انتخاب آن دقت کرد.

ارتباط داخلی به دیگر مطالب سایت

یکی دیگر از راه هایی که محتوا میتواند به سئو کمک کند ایجاد لینک های داخلی است.
انجام این کار به موتور های جستجو کمک میکنه که سایت شما را راحت تر جست و جو کنند و هم چنین به کاربران این اجازه را می دهد تا راحت تر به مطالب مرتبط با موضوع درخواستی شان دسترسی داشته باشند. بنابراین ایجاد لینک های داخلی باید بعنوان یکی از مهم ترین رویکرد های ایجاد محتوا در وب سایت شما رعایت شود.

 

در صورتی که توانایی و مهارت تولید محتوا با رعایت اصول بازاریابی محتوا را ندارید ما در این راستا با پیشنهادات فوق العاده کلمات پرمخاطب در زمینه کسب و کار شما براساس میزان بازدهی و ارزش واقعی کلماتی که کاربران به دنبال آنها هستند محتوای سایت شما را بهینه می کنیم تا در فضای تجاری خود بدرخشید .


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما