بهینه سازی صفحه ی فرود یا لندینگ پیج

نقش صفحه ی فرود یا (Landing page) در بازاریابی اینترنتی انکارناپذیر است. از این رو طراحی و بهینه سازی این صفحه جهت جذب مخاطبین به کالا و خدمات و استقبال از آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. داشتن صفحه ی فرود برای شرکت ها و سازمان هایی که به توسعه ی کسب و کار خود با دیجیتال مارکتینگ می پردازند ضروری است . استفاده از این صفحه اگر به صورت درست و اصولی باشد ، مشتریان بسیاری را جلب خدمات سازمان خواهد نمود . در تبلیغات اینترنتی ، شما باید لینک یک صفحه را جهت معرفی خدمات و برقراری ارتباط با کاربران قرار دهید . بهتر است به جای لینک به صفحه ی اول ، یک پیج با عنوان صفحه فرود طراحی کنید . این پیج می تواند کاربران را به صفحات دیگر سایت شما هدایت کرده و همچنین راه های برقراری تماس و چگونگی بهره مندی از خدمات شما را به مشتریان معرفی نماید.
مشتری پس از دیدن تبلیغات در شبکه های مختلف و یا سرچ کردن ، روی لینک آگهی کلیک می کند . صفحه ای که کاربر از این طریق به آن هدایت می شود صفحه ی فرود نام دارد. معمولا طراحان صفحه ای مجزا به عنوان Landing Page طراحی می کنند.

به طور کلی طراحی صفحه ی فرود به دو هدف انجام می گردد.

صفحه ی فرود جهت هدایت مخاطب : برخی از صفحات فرود جهت کلیک کردن مخاطب و وارد شدن او به صفحه ی دیگر طراحی می شوند. به همین دلیل در زبان انگلیسی این صفحات را با نام Click Through معرفی می کنند.
صفحه ی فرود جهت افزایش مخاطب : صفحات فرودی که برای افزایش مخاطب بالقوه طراحی می شوند . این صفحات معمولا به همراه یک فرم طراحی می شوند . در زبان انگلیسی این صفحات، صفحات فرود مختص به Lead Generation نامیده می شوند.

برخی از سایت ها لندینگ پیج های مختلف را با توجه به خدمات خود طراحی می کنند. اما نکته ی مهم این است که ، هر صفحه ی فرودی جذاب و کاربر پسند نیست . تعداد زیاد صفحات فرود زمانی موفق عمل خواهد کرد که صفحات به درستی بهینه سازی و طراحی شده باشند . در ادامه مهم ترین نکات بهینه سازی صفحه فرود را بررسی خواهیم کرد.

نکات بهینه سازی صفحه ی فرود

کوتاه یا طولانی بودن صفحه ی فرود : هیچ مخاطبی صفحات طولانی و مبهم را نمی پسندد لذا از این مسئله جهت طراحی صفحه ی فرود استفاده کنید. مشخص کنید با مطالعه ی صفحه چه چیز نصیب مشتری خواهد شد. از تیترهای مشخص استفاده کنید . نکاتی را در صفحه ی فرود قرار دهید که با نیاز های مخاطب رابطه ی مستقیم دارد. مطالب مهم را بولد یا ایتالیک کرده یا با رنگ دیگری نمایش دهید . برای محصولات ساده و محصولاتی که برند آن ها نزد بازدید کننده ارزش بالایی دارند ، صفحه ی فرود کوتاه طراحی نمایید.
از شگرد مینیمال سازی استفاده کنید، مینیمال عبارت است انتقال یک مفهوم بزرگ در متنی کوتاه و مشخص ، استفاده از این شگرد در ساخت صفحات فرود بسیار موثر خواهد بود.
این نکته را درنظر بگیرید که صفحات فرود طولانی مناسب محصولاتی هستند که طبیعت پیچیده ای دارند و یا به تازگی وارد بازار شده اند . جهت جلب مخاطبین به این صفحات نیاز به معرفی بیشتری دارید ، اما در نظر بگیرید که در بخش های مختلف مطلب را بهینه کنید.

قالب بندی مناسب : در طراحی صفحه ی فرود را به گونه ای قالب بندی نمایید که مخاطب به تمامی قسمت های آن به راحتی دسترسی داشته باشد. چیدمان مشخص برای عکس ، متن ، فرم و…در نظر بگیرید. اگر متن طولانی دارید این متن را در بخش های مختلف با تتیرهای جذاب بهینه کنید. به این ترتیب کاربر به راحتی بخش های مختلف لندینگ پیج را با همان نگاه اولیه خواهد یافت .

استفاده از رنگ های مکمل : استفاده از رنگ های مکمل در طراحی لندینگ پیج توجه کاربر را جلب خواهد نمود. اگر می خواهید کاربر فرم (call – to-action) (CTA) را پر کند مطمئن شوید این فرم با رنگ و طراحی مشخص برای کاربر نمایش داده شود تا در یافتن آن سردر گرم نشود.

قراردادن لوگو در لندینگ پیج : با ثبت لوگوی خود در صفحه ی فرود ، برند خود را حافظه ی مشتریان ماندگار کنید . لذا در تمامی صفحات فرود لوگوی شرکت را ثبت کنید . این امر برند شما را در ذهن مشتریان ثبت خواهد نمود. لوگو نباید مرکزیت صفحه ی شما باشد اما لازم است در مکانی مشخص قرارگیرد. به این تریتب بازدیدکنندگانی که برند شما را نمی شناسند و از طریق لینک های غیر تبلیغاتی و جستجوی خودشان وارد صفحه شده اند ، متوجه خواهد شد که این خدمات مربوط به برند شما است .
لازم به ذکر است ، مکان لوگو ، در تمامی صفحات ( landing page ) باید یکسان باشد . این امر موجب خواهد شد نظم و رویکرد یکسان را در صفحات لندینگ شاهد باشیم.

تعادل در انتخاب تصاویر شگفت انگیز: استفاده از تصاویر خارق العاده در طراحی لندینگ پیج اگر به صورت افراطی انجام گردد ممکن است ذهن مخاطب را از موضوع اصلی منحرف کند. تحقیقات نشان می دهد استفاده ی بیش از حد از گرافیک نه تنها مخاطبین را جذب خدمات شما نخواهند کرد ، بلکه موجبات سردرگمی مخاطب را فراهم خواهد نمود . گرافیک زیاد به صورت غیر منتظره ای باعث کم شدن نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری می شود. همچنین استفاده از تصاویر با حجم بالا ، موجب خواهد گشت زمان لود صفحه افزایش پیدا کرده و مخاطب را مجبور به ترک صفحه نماید . لذا در انتخاب عکس نهایت دقت را به عمل آورید .

پیشینه ی خود در لندینگ پیج قرار دهید : قرار دادن پیشینه روزنه ای خواهد بود جهت اعتماد کاربران به خدمات شما ، می توانید نظرات کاربرانی که از شما خرید داشته یا ازخدمات سازمان شما بهره مند گشته اند در این قسمت قرار دهید . با این کار مشتریان جدید با اطمینان بیشتری می توانند دست به انتخاب کالا و خدمات شما بزنند. همچنین سخن گفتن از تعداد کاربرانی که تاکنون از خدمات شما بهره برده اند و یا تعداد مشتریانی که روزانه از خدمات شما استفاده می کنند ، در جذب مشتریان راه گشا خواهد بود.

( layout ) صفحات فرود را تغییر ندهید : یک نکته ی کلیدی در طراحی صفحه ی فرود استفاده از طراحی یکسان و ثابت است. المان های مختلف که موجب تغییر ( layout ) صفحات مختلف می گردد ، ممکن است کاربر را در ، یافتن قسمت مورد نظر گمراه نمایند. در مقابل پایداری صفحات موجب خواهد گشت کاربر به مرور زمان با صفحات شما آشنا شده و به راحتی به قسمت های مختلف آن دست یابد .


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما