تبلیغات در گوگل بهترین راه بازاریابی آنلاین

قطعا برای شما هم اتفاق افتاده است که با جستجوی واژه ای در گوگل مشاهده کرده اید که ابتدا و انتهای نتایج جستجو لینک هایی متفاوت از سایر لینک ها وجود دارد. این لینک ها با واژه ی اختصاری Ad از دیگر لینک ها متمایز می شوند . کلمه ی Ad مخفف Advertise به معنای تبلیغات است و تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز Google AdWords  نامیده می شود .

تبلیغات در گوگل (Google AdWords  ) ،  به این صورت است که شما با پرداخت هزینه ای به گوگل می خواهید که سایت تان با کلید واژه و عبارت خاص در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. از این طریق زمانی که افراد به دنبال یک کلیدواژه یا عبارت کلیدی خاص در گوگل می گردند، تبلیغات گوگل نیز به همراه نتایج جستجوی طبیعی در اختیار آنان قرار می گیرد. این روش را (PPC) یا پرداخت به ازای هر کلیک می نامند . پرداخت هزینه تنها برای کلیک های انجام شده بر روی تبلیغات انجام خواهد شد.

به طور خلاصه گوگل ادوردز ،  پلت فرم تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل ایجاد شده و به شما اجازه می دهد تبلیغات خودتان را در بالا یا پایین صفحات نتایج موتورهای جستجو و سایر سایت های واسطه نشان دهید.

گوگل ادوردز این امکان را فراهم می نماید که ، کوئری های جستجو شده توسط کاربران اینترنتی را هدف قرار دهید. به این ترتیب می توانید پیشنهادات خود را به هنگام جستجوی افراد برای محصولات مشابه در اختیارشان بگذارید. بازدید کنندگان پس از دیدن تبلیغ شما می توانند بر روی آن کلیک کنند. این کلیک کاربر را به سمت صفحه ی فرود هدایت خواهد کرد.

گوگل پربازدیدترین موتور جستجو

گوگل به عنوان پربازدیدترین موتور جستجو ، یکی از بهترین راه هایی می باشد که می توانید توسط آن تبلیغات وب سایت خود را انجام دهید . با این روش سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شده و مخاطبان را جذب خواهد نمود. گوگل این روش را نتایج جستجوی پرداخت شده (paid search results ) نامیده و سایت شمارا با علامت تبلیغ یا AdWords در نتایج جستجو نمایش می دهد.

 Google را می توان به دلیل استفاده گسترده ی کاربران و خدمات بیشمار ، مادر موتور های جستجو نامید. طبق آخرین گزارش های ComScore در ماه فوریه ، از میان 17.6 میلیارد جستجوی اینترنتی انجام گرفته – توسط کاربران آمریکایی – 11.7 میلیارد از آنها در گوگل انجام شده است. مایکروسافت با پوشش 2.7 میلیارد جستجو در رتبه ی دوم قرار دارد. یاهو با 2.4 میلیارد جستجو رتبه سوم را به دست آورده است. موتورهای AOL و ASK نیزبا 266 میلیون و 535 میلیون به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

چرا تبلیغات در گوگل را انتخاب کنیم؟

بررسی ها نشان می دهد ، تبلیغات در گوگل بهترین راه بازاریابی آنلاین است. جهت اثبات این مدعا همین بس که  بزرگ‌ترین برندهای صنایع ، روش تبلیغات و بازاریابی آنلاین را به عنوان اولین راه برای معرفی استارتاپ و یا پروموشن‌های تبلیغاتی خود انتخاب می کنند . همچنین استفاده از اینترنت و گوگل ، آماری بسیار بالاتر از تماشای تلویزیون ، خواندن بنرها و روزنامه ها دارد.

در حال حاضر مردم که مشتریان بالقوه ی شما هستند، بیشتر از هر زمان دیگری از اینترنت و جتسجوی در گوگل استفاده می کنند. آمار جدید سایت رسمی Internet World State نشان می دهد ، کشور ایران با ۳۵ میلیون نفر کاربر در فضای مجازی ، رتبه اول را در خاورمیانه دارد . استقبال کاربران از گوگل ،  بزرگترین مزیت تبلیغات در گوگل می باشد. در پایان لازم می دانیم به ذکر برخی دیگر از مزایای تبلیغات در گوگل بپردازیم.

تبلیغ در موتور جستجوی گوگل ، روشی هدفمند جهت جذب مشتریان است.

آگهی ها با توجه به منطقه ی جغرافیایی شما نمایش داده خواهد شد.

هزینه ی نمایش تبلیغات در گوگل کمتر از بازاریابی سنتی است.

در صورت استفاده از گوگل ادوردز شما فقط هزینه ی کلیک را پرداخت می کنید .

مشتریان با جستجو در گوگل ، شخصا به دنبال کالا و خدمات شما می آیند .

رتبه ی یک گوگل ، اعتماد و اعتبار برند شما را در نزد مشتریان به همراه خواهد داشت.

روند تبلیغات در گوگل ادوردز

جهت استفاده از تبلیغات در گوگل ادوردز ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ضروری می باشد. برای اینکه ، قادر به ایجاد کمپین تبلیغاتی خود در گوگل باشید ،  باید با حساب کاربری گوگل خود در وب‌سایت AdWords یک حساب ایجاد کنید.

گام دوم ، مشخص کردن واژه هایی است که برای شما اهمیت دارد و می خواهید با جستجوی آن ها در گوگل وب سایت شما نمایش داده شود.

در مرحله ی بعد ، بودجه ی مورد نظر خود و مکان های جغرافیایی مورد نظرتان را جهت نمایش تبلیغات مشخص می کنید.

 نکات مهم دیگر متن تبلیغی ، زمان نمایش و تعداد لینک های تبلیغاتی می باشد. پس از روشن شدن موارد مذکور، گوگل مبلغ مورد نظر را تایین و از حسابتان کسر خواهد نمود.

لازم به ذکر است ، گوگل جهت پرداخت هزینه چند روش را به کاربر پیشنهاد می کند . روش اول پرداخت دستی (Manual Payments)  می باشد. در این روش قبل از نمایش تبلیغ ، هزینه را به گوگل پرداخت می کنید. درروش دوم که روش پرداخت خودکار(Automatic Payments) نامیده می شود.  هزینه پس از نمایش تبلیغ ،  از حسابتان کسر خواهد شد.

متاسفانه گوگل به واسطه ی سیاست های آمریکا تحریم ها و محدودیت هایی را برای کاربران ایرانی وضع کرده است. لذا اقدام جهت تبلیغ در گوگل (Google Adwords  ) بدون داشتن تجربه و آگاهی کافی از قوانین گوگل می تواند صدمات جبران ناپذیری به وب سایت شما بزند.

این امکان وجود دارد که گوگل پس از آگاهی از آدرس IP و تشخیص اصالت ایرانی تجارت شما، نام دامنه‌ و حساب کاربریتان را در لیست سیاه قرار دهد. لذا جهت تبلیغات در گوگل باید از متخصصین و آژانس های داخلی که این عملیات را انجام می دهند و از طریق منابع خارجی به این سرویس دسترسی دارند ، بهره مند شوید.

تبلیغات در گوگل از کامل ترین و موثرترین روش ها در بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. این روش سال هاست توسط هزاران شرکت و سازمان از شرکت های کوچک گرفته تا بزرگترین کمپانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی این سازمان ها یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن گام برداشتن در جهت جذب مخاطبین و مشتریان بیشتر به کالا و خدمات خود می باشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما