تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی ( social media marketing )  یکی از روش های نوین در بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است . بسیاری از افراد سهم بیشتری از ساعات روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند . تمامی این افراد می توانند مشتریان بالقوه ی شما باشند. هر تجارتی نیاز به تاکتیک‌های کوتاه مدت برای یک بازاریابی آنلاین مؤثر دارد. فرقی نمی‌کند که شما دریک تجارت کوچک فعالیت کنید یا یک سازمان چند ملیتی با دسترسی جهانی باشید، سریع‌ترین راه برای جذب مشتریان شما ،  تدوین و توسعه‌ی یک راهبرد مؤثر تبلیغات در شبکه های اجتماعی  است.

طبق تحقیقات انجام شده ، بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) را به عنوان عنصری مهم در رشد کسب و کار به حساب می باشد. شرکت رسانه‌ای سوشیال اگزمینر (Social Examiner) در سال 2015 در پژوهشی که روی 3700 بازاریاب انجام داد ، به این نتیجه رسید که 96 در صد از بازاریابان از رسانه های اجتماعی جهت جذب مخاطبین استفاده می کنند.

از انواع شبکه های مجازی می توانید برای تبلیغ کالا و خدمات خود استفاده کنید. رایج ترین این شبکه ها عبارتند از : اینستگرام ، تلگرام ، گوگل پلاس ، فیس بوک ، توییتر، لنیکدین و… جهت تبلیغات در هر یک از این شبکه ها باید با اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی آشنا باشید. در ادامه به بررسی اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی می پردازیم.

اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی امری خطیر است و باید با توجه به اصول آن انجام می گیرد. تبلیغات در شبکه های مجازی باعث می‌شود آگاهی نسبت به کسب و کار شما بهبود یابد. جدای از آن‌چه منتشر می‌کنید و به اطلاع مشتری می‌رسانید، شبکه‌های اجتماعی در حقیقت کانالی برای رساندن پیغام شما به مشتری هستند.

جهت حرکت اصولی و درست در این مسیر باید قوانین و استانداردهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی را بیاموزید.

 1- با سرعت طبیعی جهت جذب مخاطبین تلاش کنید: از راه های غیر معمول جهت جذب طرفداران پرهیز نمایید . با بهبود کیفیت ، هواداران بیشتری جذب خواهید نمود.

2- ارزش گذاری به مطالب دیگران  : مطالب و محتواهای مفید و کاربردی که دیگر کاربران به اشتراک می گذارند لایک و محبوب نمایید.

3- حتی الامکان به کامنت های طرفداران پاسخ دهید: این موضوع به افراد اطمینان می دهد که یک فرد واقعی پشت صفحه ی کاربری شما نشسته است.  پاسخگویی به مخاطب ، اعتماد کاربران را به همراه خواهد داشت.

4- مطالب مفید کاربران را به اشتراک بگذارید : این کار محبوبیت و علاقه ی کاربران را به شما افزایش خواهد داد. بارگذاری مطالب کاربردی ،  نشان می دهد که شما در وب سایت به عنوان یک شخص معمولی حضور دارید و فقط برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ارسال لینک وب سایت تان به افراد در آن محیط قرار نگرفته اید.

5- از افراد موفق الگو بگیرید :  بررسی کارهای کسانی که در حال حاضر در توسعه ی تجارت از طریق شبکه های اجتماعی موفق هستند، شما را یاری خواهد کرد. واکاوی روش کار و تکنیک های آن ها جهت پیشبرد اهدافتان موثر خواهد بود.

مزایای تبلیغات در شبکه های مجازی  

تبلیغات در شبکه های اجتماعی مزایای بسیاری دارد. مخاطبین این شبکه ها در سراسر دنیا پراکنده هستند . با بهره مندی از این تبلیغات کالا و خدمات شما جهانی خواهد شد.

ذکر این نکته ضروی است که ، با ساختن صفحه در شبکه اجتماعی امتیاز مثبت از گوگل می گیرید . به این ترتیب که از نظر گوگل این یک صفحه ی هم موضوع با سایت شما است و هر لینک از آن به سایت شما به معنی افزایش ارزش سایت شما خواهد بود.

مطالب جذاب و خواندنی مهم ترین عامل در جذب مخاطبین به شبکه ی اجتماعی خواهند بود. از آن جا که مخاطبین شما طیف وسیعی از افراد هستند، لذا علایق کاربران از گروه های مختلف را در نظر بگیرید. به این ترتیب مطلب شما منتشر شده  و بازدید کنندگان جدیدتری هر روز به سایت شما جذب خواهند شد.

وفادار سازی مشتری و کاهش هزینه ها

وفادارسازی مشتریان از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی به این معنا است که شرکت‌ها باید از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان خوداستفاده کنند. امروزه وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می‌شود. با افزایش وفاداری‌ مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی کسب و کار شما به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها کاهش هزینه های بازاریابی است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیازی به بودجه های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه های جمعی و چاپی نخواهد داشت.

شناسایی نیاز مخاطبان

به کمک تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، در جریان نیاز ها و علاقه مندی های مخاطبین خود قرار می گیرید. استفاده از شبکه های ارتباط جمعی این امکان را برای کسب و کار ها فراهم می کند که بتوانند به اطلاعات ارزشمندی از مخاطبان و بازدید کنندگان خود دست یافته و آنها را آنالیز و بررسی کنند. به عنوان مثال؛ نظر و دیدگاه مخاطبین را نسبت به محصولات و برند خود خواهید یافت. در نهایت با جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها می توان دید مناسبی نسبت به مخاطبان خود بدست آورید . شناسانی علاقه مندی های مخاطبین شما را یاری خواهد نمود تا تبلیغات خود را بهینه ساخته و در مسیر درست گام بردارید.

همانطور که گفتیم تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از راه های موثر در بازاریابی اینترنتی است . تحقیقات نشان می دهد بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی مخاطبان را ۳ برابر بیشترجذب می کند و هزینه های تبلیغات در آن ۶۲% کمتر از هزینه های تبلیغات به روش سنتی است . بازاریابی دیجیتال می تواند از طریق تعامل با مخاطبین شما و به نمایش گذاشتن تبلیغاتی هدفمند، بیشترین مخاطب را برای تجارت و کسب و کار شما جذب کند. تمامی این فعالیت ها با هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات به روش سنتی انجام خواهد شد.

اگر هنوز برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی خود و ایجاد صفحات پرطرفدار و مرتبط با کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی کاری انجام نداده اید همین حالا با مشاوران دیجیتال مارکتینگ رادمان تماس بگیرید و حضورتان را در شبکه های اجتماعی پررنگ تر کنید.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما