تبلیغات موبایل یا موبایل ادز 

امروزه شاهد گسترش روز افزون استفاده از تلفن همراه به شیوه های مختلف هستیم . به گونه ای که افراد حتی برای سرچ کردن از موبایل بیش از کامپیوترهای شخصی استفاده می کنند. لذا معرفی کالا و خدمات با تبلیغات موبایل می تواند کمک شایان ذکری به شناساندن خدمات شما به تعداد بیشماری از کاربران نماید. با ورود گوشی های هوشمند به بازار دسترسی آسان به اپلیکشین های متعدد و متنوع برای کاربران فراهم شده است . رسانه های موجود در موبایل ها و تبلت ها بستر مناسبی برای تبلیغات فراهم ساخته اند. با اندکی هوشمندی و تیزبینی می توانید کالای خود را به راحتی در معرض دید میلیون ها کاربر قرار دهید.

حضور گسترده ی کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی تصدیق کننده ی این موضوع است که موبایل ها می توانند مکانی مناسب برای دیده شدن کالا و خدمات شما باشند. از طریق تبلیغات موبایل یا موبایل ادز ضمن دسترسی به اقشار مختلف جامعه، دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت جهت تبلیغات در تلویزیون ، روزنامه و بیلبوردها نخواهید داشت.

موبایل بستری برای تبلیغات گسترده  

رسانه های متنوع موجود در تلفن همراه این امکان را برای شما فراهم می  کند که در قالب های متنوع تبلیغات خود را انجام دهید . در واقع باید گفت : شما با دریایی بیکران از تبلیغات رو به رو هستید . جهت بهره مندی از این دریای بیکران ،  لازم است ماهیگیر خوبی باشید .

می توانید پیام های خود را در قالب های مختلف طراحی و ارسال نمایید . ارزیابی کنید مخاطبین از کدام پیام ها استقبال بیشتری می کنند. با مورد توجه قرار دادن نیازهای مخاطبین راه درست تبلیغات موبایل را خواهید یافت .

 جهت تبلیغات در موبایل ، باید این نکته را مدنظر قرار دهید که تبلیغات شما در صفحه ای کوچک نمایش داده خواهد شد. لذا تبلیغات باید با توجه به اندازه ی دستگاه های موبایل یا تبلت بهینه سازی شوند. قبل از انتشار تبلیغات اطمینان حاصل نمایید که تبلیغات مورد نظر در صفحه نمایش موبایل به خوبی دیده شوند.

 چند نکته ی کلیدی در موبایل ادز 

 برای موبایل ادز (Mobile Ads) باید چند نکته ی مهم را مد نظر قرار دهید ‌. یکی ازین موارد شناسایی زمان مناسب است . برای شروع فعالیت و ارتباط با مشتری بهترین زمان را با توجه به علایق و نیازهای مخاطبین در نظر بگیرید.

 همچنین یک استراتژی مناسب جهت ارسال پیام ها و نوتیفیکیشن های تبلیغاتی در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، در کنار نسخه ی پولی اپلیکیشن خود یک نسخه رایگان هم قرار دهید تا کاربرانی که مایل به پرداخت هزینه نیستند از خدمات شما بی بهره نمانند. با این کار می توانید ضمن ارائه خدمات رایگان ، کالای خود را معرفی کرده و مشتریان بسیاری را جذب نمایید.

جهت طراحی اپلیکیشن کاربر پسند بودن را فراموش نکنید . با توجه به نیاز های کاربران اپلیکیشنی کارامد طراحی نمایید . این مهم نیازمند همکاری برندها با طراحان اپلیکیشن می باشد.

جهت انجام تبلیغاتی هدفمند و در خور مشتریان گرامی به سازندگان اپلیکیشن ها اعتماد نمایید و استراتژی مناسب جهت جذب  مشتری در اختیار آنان قرار دهید .

نکته ی مهم دیگر تامین ارزش برای تبلیغات موبایل است . همان طور که می دایند کاربران به هر تبلیغی توجه نمی کنند . لذا باید از سیاست ارزش گذاری مطلب برای جذب آنان استفاده نمود.

منظور از ارزش گذاری این است که یک انگیزه در مخاطب جهت مطالعه ی مطلب مورد نظرمان ایجاد نماییم . به عنوان مثال ، جوایزی چون کوپن ها یا معاملات درون برنامه ای می تواند سود مند باشد . تجربه ثابت کرده است که این موارد استقبال کاربران را به همراه خواهد داشت.

نکته ی اخر که بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد این است که، اجازه دهیم کاربر کنترل تبلیغات را به دست بگیرد . در صورتی که به اجبار به تحمیل تبلیغات موبایل خود بپردازید ، مخاطبین را از دست خواهید داد. در این شرایط حتی بهترین طراحی و بهترین محتوا نیز راهگشا نخواهد بود.   با رعایت نکات فوق تبلیغاتی موثر و کاربر پسند را تجربه کرده و در تبلیغ کالا و خدمات خود موفق خواهید بود.

 برخی از شیوه های تبلیغات در موبایل 

 نوتیفیکیشن در اپلیکیشن ها  : نوتیفیکیشن ها تبلیغاتی هستند که به شکل پیام در اپلیکیشن مورد نظر ظاهر می شوند . کافی است اپلیکیشن مورد نظر در موبایل کاربر نصب باشد. بدین ترتیب بدون نیاز به حضور کاربران در کانال یا گروه ها می توانید تبلیغات خود را به نمایش بگذارید. تبلیغات می تواند به شیوه های مختلف از جمله  ؛ عکس ، پیام صوتی و یا متن به کاربران نمایش داده شوند.

می توانید یک اپلیکیشن اختصاصی جهت معرفی خدمات خود طراحی نمایید. جهت معرفی اپلیکشن به کاربران ، شبکه های اجتماعی بستر مناسبی خواهند بود . در صورتی طراحی یک اپلیکیشن کاربردی و مفید قطعا کاربران بسیاری را جذب خواهید نمود.

تبلیغات کلیکی و بازدیدی در تلگرام : با توجه به استقبال کاربران ایرانی از تلگرام این شبکه ی اجتماعی می تواند مکانی مناسب جهت تبلیغات موبایل شما باشد. به دو شیوه  می توانید تبلیغات در تلگرام را انجام دهید. شیوه ی اول که  تبلیغات بازدیدی نام دارد، عبارت است از انتشار تبلیغات به صورت عکس ، ویدئو ، گیف و… در کانال های پربازدید . این شیوه برای افراد وسازمان هایی که قصد شناساندن  برند خود را دارند بسیار مفید خواهد بود.

 شیوه ی دوم تبلیغات در تلگرام ، تبلیغات کلیکی می باشد. در این روش با قرار دادن لینک سایت خود در پست ها و ارسال آن در کانال ها و گروه های پربازدید می توانید به هدف خود برسید.

تبلیغات بازدیدی و ساعتی در اینستاگرام : اینستاگرام دومین شبکه ی محبوب کاربران ایرانی می باشد ، اکثر ایرانی ها روزی یک بار هم که شده به این شبکه سر می زنند و از قسمت های مختلف آن بازدید می نمایند. لذا می توان از اینستاگرام به عنوان شبکه ای جهت تبلیغات موبایلی نام برد. تبلیغ در این شبکه به دو شیوه ی بازدیدی و ساعتی انجام می شود.

از طریق تبلیغات بازدیدی می توانید عکس یا ویدئوی تبلیغاتی خود را در پیج های بزرگ منتشر کنید ، به این ترتیب طیف وسیعی از کاربران با کسب و کار شما آشنا خواهند شد. شیوه ی دوم تبلیغات ساعتی است که پست شما در ساعات مشخص  و مدت دلخواه در پیج های بزرگ نمایش داده می شود. در صورت تبلیغات به این روش باید هزینه ای جهت نمایش تبلیغات خود پرداخت نمایید.

همین امروز تبلیغات موبایل خود را آغاز کنید.

متخصصان و مشاوران آژانس دیجیتال مارکتینگ رادمان آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل ساخت کمپین تبلیغاتی همراهی کنند.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما