ایمیل مارکتینگ در دنیای دیجیتال

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای نوین برای تبدیل کاربر به مشتری و ایجاد فروش در وبسایت شما می باشد. امروزه در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بعد از طراحی سایت در قدم اول ، باید برای دیده شدن در بازار هدف و جذب مشتریان بیشتر از روش های مختلفی همچون ایمیل مارکتینگ استفاده نمود. در واقع می توان به وسیله ایمیل مارکتینگ، با دانستن ایمیل کاربران، به صورت مداوم و در زمان های متفاوت ، اطلاعات به روز درباره محصولات خود را برای آن ها ارسال نموده و به تدریج باعث ایجاد اطمینان کاربران از کسب و کار خود شوید. به منظور جمع آوری ایمیل مخاطبان، چند روش در ادامه پیشنهاد می گردد که با رعایت موارد آن ها می توانید در همه صفحات سایت خود ایمیل مخاطبان را درخواست کرده و دیتابیسی کامل از اطلاعات مشتریان خود داشته باشید.

جمع آوری ایمیل به وسیله محتوا

– ایجاد مطالب مرتبط

معمولا کسانی که موضوعی را در گوگل جستجو می کنند، علاقه به مطالب مرتبط با این موضوع نیز خواهند داشت. به همین منظور ، پیشنهاد می گردد که ابتدا مطالب موجود در صفحات خود را ابتدا به صورت کلی خوانده و ارزیابی نمایید که چه مطالب مرتبط دیگر می تواند باعث جذب کاربر شود. سپس، در پایان مطلب اصلی خود برای ارسال مطالب مرتبط، ایمیل کاربر را درخواست کرده و دیتابیس خود را تکمیل نمایید. پس به یاد داشته باشید که مطالب مکمل، روشی تاثیرگذار برای جمع آوری ایمیل کاربران می باشد.

– فرمت های مختلف مطلب

راهی دیگر برای ترغیب کاربران برای در اختیار قرار دادن ایمیلشان، قرار دادن فرمت های مختلف مطلب در همان صفحه می باشد. هنگامی که مطلبی را در صفحه وب سایت خود قرار می دهید، می توانید در انتهای مطلب، پیشنهاد دریافت مطلب به صورت کامل تر یا به فرمت صوتی یا pdf را داده و به این ترتیب از کاربر ایمیل او را درخواست نمایید.

– ترغیب کاربران با لیست قیمت

امروزه با توجه به تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که کابرانی که به سایت های فروش محصول مراجعه می کنند، قبل از مشخصات آن محصول، قیمت برای آن ها مهم تر می باشد. به همین منظور می توان با ارائه رایگان لیست قیمت ها در پایین صفحات خود، کاربران را به در اختیار گذاشتن ایمیلشان ترغیب نمایید.

– کاتالوگ محصول

یکی دیگر از راه های جذب مشتری برای جمع آوری ایمیل آن ها، در اختیار قرار دادن کاتالوگ محصول مربرطه می باشد. معمولا مشتریانی که به دنبال خرید محصولی به صورت آنلاین هستند، به دنبال مطالب تکمیلی آن محصول به صورت جامع نیز می باشند. به همین دلیل می توان در انتهای صفحه محصول، از کاربر ایمیلش را درخواست و کاتالوگ را برای او ارسال نمایید.

– جمع آوری ایمیل با عضویت در سایت

یکی دیگر از روش های جمع آوری ایمیل کاربران، ایجاد صفحه عضویت در سایت می باشد. به منظور این هدف، کافی ست بتوانید کاربران را به عضویت در سایت ترغیب نمایید. پس توجه داشته باشید که صفحه عضویت شما، باید کارآمد و موثر باشد که در ادامه راه های بهبود صفحه‌ی عضویت توضیح داده خواهد شد.

– جذاب کردن صفحه عضویت

یکی از روش های جذب کاربران به منظور عضو شدن در سایت و به دنبال آن جمع اوری ایمیل اعضا ، ایجاد انگیزه های کافی برای این کار است. شما باید به گونه ای کاربر را ترغیب به عضویت کنید که اگر اینکار را نکنند فرصت بزرگی را از دست داده اند. به همین منظور، می توانید با ارائه خدمات رایگان در صورت عضویت، این هدف را محقق سازید. ارسال فایل های رایگان، کارت های هدیه و ارسال اطلاعیه فروش های ویژه از جمله پیشنهادات جذاب برای مشتریان می تواند باشد.
نکته دیگری که کاربران زیادی را به منظور عضویت جذب سایت شما می کند، آسان بودن پروسه عضویت و واضح بودن فیلدهای درخواستی می باشد. پیشنهاد می گردد که تا می توانید فرم عضویت را ساده و با سوالات کم طراحی کنید. همچنین توصیه می گردد که کاربران را در پر کردن فیلد ها راهنمایی نمایید که این کار با قرار دادن مثال در فیلدها میسر خواهد شد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتما از فیلدهای آسان شروع کرده و سپس به سمت فیلدهای وقت گیرتر بروید. برای مثال بهتر است ابتدا ایمیل شخص را دریافت کنید و سپس آدرس پستی او را بخواهید. به یاد داشته باشید که هرچه پروسه عضویت ساده تر و کوتاه تر باشد، کاربران بیشتری را جذب و به جمع آوری ایمیل کاربران بیشتر کمک خواهد کرد.
اگر از فرم های آماده مانند فرم های ووکامرس استفاده می کنید، آگاه باشید که می توانید فیلد های این فرم ها را نیز کم کنید و به کیفیت صفحه عضویت خود بیافزایید.

جمع آوری ایمیل مارکتینگ

– بخش درج نظرات، راهی برای جمع آوری ایمیل

یکی دیگر از قسمت های موجود در سایت که به جمع آوری ایمیل کاربران کمک کرده ولی شاید زیاد به چشم نمی آید، بخش درج نظرات کاربران می باشد. اگر به این بخش ها دقت کنید، کاربران علاوه بر نام و نام خانوادگی خود، باید ایمیل خود را نیز وارد نمایند. به منظور ترغیب کاربران به درج نظر، می توانید از کاربران بخواهید که اگر سوالی درباره پست مورد نظر دارند، در زیر آن درج کرده تا در کم ترین زمان ممکن به آن ها پاسخ داده شود. همچنین در سایت های فروشگاهی، می توانید از کاربران بخواهید که اگر ابهامی دارند یا نیاز به اطلاعات تکمیلی است، در زیر پست درج نمایند.

– ترغیب کاربران با سایت های فروشگاهی

معمولا کابرانی که به دنبال محصولی هستند و وارد سایت شما می شوند، از جمله کاربران ارزشمند محسوب می شوند که می توان آن ها را به خرید محصولات بیشتر ترغیب نمود. به این ترتیب، با گرفتن اطلاعات ایمیل آن ها می توانید در آینده با آنها در ارتباط باشید و پیشنهادات خوبی ارائه کنید.

– کوپن تخفیف

یکی از روش های جذب کاربران به منظور در اختیار قرار دادن ایمیلشان، پیشنهاد کوپن تخفیف به آن هاست. به این ترتیب که اگر صفحه ای از سایت شما را بازدید کردند و قصد خروج داشتند، با باز کردن صفحه ای جدید، پیشنهاد ارسال کوپن تخفیف با وارد کردن ایمیلشان داده شود.

– اطلاعات تکمیلی

وقتی کاربری از محصولی دیدن می کند، می توانید در انتهای توضیحات به او پیشنهاد دریافت اطلاعات تکمیلی یا کاتالوگ محصول را بدهید که به ترتیب کاربر باید ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد.

– پیشنهادات ویژه

یکی دیگر از تاثیر گذارترین روش ها برای ترغیب کاربران به منظور در اختیار قرار دادن ایمیلشان، پیشنهاد ارسال زمان فروش ویژه می باشد. به این ترتیب، کاربران را با تخفیف های ویژه که در آینده خواهید گذاشت مطلع کرده و او را به دادن ایمیلش ترغیب می نمایید.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما