راهکارهای تبلیغات موثر در کسب و کار

تبلیغات به مفهوم رساندن پیام است و تمامی کسب و کارها جهت شناساندن کالا و خدمات خود به تبلیغات می پردازند. اگر روش تبلیغات یارساندن پیام هوشندانه باشد تاثیر بیشتری روی مخاطبین هدف خواهد داشت. تبلیغات از دیرباز به روش های مختلف وجود داشته است و صاحبان کسب و کارها از نهادهای کوچک گرفته تا سازمان های بزرگ به گونه ای خدمات خود را تبلیغ می کرده اند . تاکنون صدها روش برای تبلیغات به کار گرفته شده است . از تبلیغات چاپی در کوچه و بازار گرفته تا تبلیغات در روزنامه ، رادیو ، تلویزیون و…
اکنون که به عصر فناوری و تکنولوژی رسیده ایم شاهد استفاده از شیوه های مختلف دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی هستیم. روند رشد تبلیغات اینترنتی به گونه ای است که پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک تبلیغات اینترنتی به طور کامل جای تبلیغات سنتی را خواهد گرفت. تبلیغات اینترنتی خود دنیایی وسیع با راه و روش های نوین را به روی شما می گشاید.
با وجود روش های متنوع و متعدد جهت تبلیغات ، سازمان ها به دنبال راه کارهای تبلیغات موثر در کسب و کار هستند. همان گونه که اشاره نمودیم اینترنت به تنهایی تعداد زیادی از گزینه ها را ارائه می کند. اما نمی توان به طور قطع گفت : یک روش تبلیغاتی از روش دیگر موثر تر خواهد بود. زیرا عوامل بسیاری در نوع تبلیغات و موفقیت آن موثر هستند . اما در نظر قرار دادن چند عنصر مهم موجب خواهد شد شانس موفیقت شما در تبلیغات افزایش یابد. در این مقاله به بررسی راهکارهای تبلیغات موثر در کسب و کار می پردازیم.

درصد دیده شدن تبلیغات

برای ارائه ی یک تبلیغ موثر باید احتمال دیده شدن تبلیغ توسط مخاطبین هدف را ارزیابی نمایید. اما این امر چگونه انجام می شود ؟ جهت دیده شدن تبلیغ باید علایق مشتریان را مدنظر قرار دهید . بازار هدف شما چیست و مخاطبینی که به این بازار علاقه مند هستند چه کسانی می باشند ؟
مخاطبین هدف شما از کدام شبکه های مجازی یا موتورهای جستجو استفاده ی بیشتری می کنند؟ زمانی که توانستید به تمامی این پرسش ها پاسخ دهید ، می توانید با توجه به مخاطبین هدف خود روش تبلیغاتی مورد نظر را انتخاب نمایید . با در نظر قرار دادن موارد فوق درصد استقبال از تبلیغ و دیده شدن آن را به طرز چشمگیری افزایش خواهید داد. بالعکس اگر این موارد را در نظر نگیرید ، تبلیغات شما دیده نشده و در حقیقت سودی از تبلیغات نصیبتان نخواهد شد.

شناخت واژگان ذهنی مشتریان هدف

جهت ارائه ی تبلیغات قدرتمند باید واژگان ذهنی مخاطبین هدف خود را شناسایی نمایید. سپس بین این واژگان با محصول یا خدمات مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید. این نکته را در نظر بگیرید که ، مشتریان دید متفاوتی نسبت که کالای خوب دارند. برخی کالای با کیفیت می خواهند و بعضی به دنبال ظاهر زیبا هستند و… لذا برای تبلیغات موثر باید مطالعه ی کافی در ارتباط با واژگان ذهنی مخاطبین داشته باشید.

جلب توجه مشتریان

پس از کشف واژگان ذهنی مشتریان باید به دنبال راهی برای جلب توجه آن ها باشیم. امروزه با گشودن هر صفحه ای در موتورهای جستجو یا شبکه های مجازی ، با خیل عظیمی از تبلیغات مواجه می شویم. مسلما کاربران از کنار بسیاری از تبلیغات بدون کوچکترین توجهی خواهند گذشت. لذا باید به دنبال این باشیم که با وجود حجم وسیع تبلیغات کاربر با دیدن تبلیغات برند ما مکث کند . خلاقیت در ارائه ی تبلیغات است که موجب جلب توجه ببینده و ارائه ی تبلیغاتی هدفمند و موثر خواهد شد ، لذا تبلیغاتی متمایز از سایر رقبا ارائه نمایید.

راهکارهای تبلیغات موثر

ایجاد سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی

از آن جا که کاربران خدمات مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو سرچ می کنند با داشتن یک سایت و بهینه سازی آن می توانید برند خود را تبلیغ کنید . همچنین از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید به تبلیغات کالا و خدمات خود بپردازید. با اشتراک گذاری پست های هدفمند کاربران به پیج شما علاقه مند خواهند شد. به این ترتیب روز به روز تعداد مخاطبین شما افزوده شده و می توانید از این امر در ارائه ی تبلیغات موثر استفاده کنید.
محتوای ارزشمند نکته ی دیگری است که باید به آن توجه کنید ، برای تبلیغات خود در وب سایت و شبکه های اجتماعی نیاز به محتوای منحصر به فرد دارید. همانگونه که در مقالات پیشین ذکر نمودیم . به شیوه های مختلف می توانید از بازاریابی محتوا برای تبلیغ کالا ، خدمات و برند خود بهره مند شوید.

استفاده از منافع میزبانی

راه دیگر جهت تبلیغات موثر در کسب و کار استفاده از منافع میزبانی است . روش میزبانی به این معنی است که دو کسب و کار مشابه می توانند تبلیغات یکدیگر را به صورت متقابل انجام دهند. برای مثال ، می توانید مشتریان را تشویق به استفاده از خدمات شرکت دیگر نمایید و شرکت مقابل هم اینکار را برای شما انجام دهد. درنتیجه هر دو شرکت تبلیغاتی موفق در جهت توسعه ی کسب و کار و افزایش مشتریان خواهند داشت.
در روشی دیگر شرکتی که درکسب و کار موفق است منابع خود را جهت تبلیغات در اختیار شما قرار می دهد . در مقابل شما نیز به گونه ای کسب و کار مورد نظر را تبلیغ می کنید و یا مبلغی از فروش و خدمات خود را به این شرکت اختصاص می دهید.
استفاده از منافع میزبانی نیز می تواند به روش های مختلف انجام گردد. صاحبان کسب و کار ها پیش از استفاده از هریک از روش های تبلیغات باید اطلاعات لازم در ارتباط با شیوه ی مورد نظر را کسب نمایند. زیرا ممکن است را ه را به اشتباه رفته و تبلیغات شما تاثیر عکس داشته باشد.

تشویق مشتریان به معرفی شما

مخاطبین خود را تشویق کنید تا به تبلیغ کالا و خدمات شما به دیگران بپردازند. این روش نیز به شیوه های مختلفی انجام می شود. به عنوان مثال ، می توانید در ازای هر مشتری که مشتری جدیدی را معرفی می نماید تخفیف یا کالای مجانی برای او در نظر بگیرید. یا این که می توانید در ازای جذب هر مشتری مبلغی را برای فرد مورد در نظر بگیرید.
مهم تر از تمامی این ها ارائه ی خدمات با کیفیت و مشتری مداری است این امر موجب خواهد گشت که مشتری بدون هیچ گونه پاداشی به تبلیغ کالا و خدمات شما به دیگران بپردازد. به این ترتیب هر مشتری برای شما مشتریان دیگری را به همراه خواهد داشت . هریک از مخاطبان کیفیت کالا و خدمات شما را به گوش سایرین خواهد رساند . به این ترتیب بستر تبلیغاتی موفق برای شما فراهم خواهد گشت.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما