چه زمانی برای تبلیغات اینترنتی مناسب است؟

زمان مناسب برای تبلیغات اینترنتی ، پرسشی است که ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کارها  را به خود مشغول ساخته است. باتوجه به گسترش روز افزون  مشاغل اینترنتی، انتخاب زمان مناسب برای تبلیغات می تواند شما را از سایر رقبا در فضای مجازی جلو بیاندازد. تبلیغات در فضای مجازی نیازمند هوشمندی و مغتنم شمردن فرصت ها است . ازین رو هر ثانیه در تبلیغات یک امتیاز محسوب می شود و می تواند یک قدم در پیشبرد اهداف شما باشد.

تبلیغات در اینترنت شامل شاخه های مختلف می شود . از آن جمله می توان به تبلیغات در گوگل ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغات پیامکی اشاره نمود.

کاربران در هنگام استفاده از موتورهای جستجو ، کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را سرچ کرده و روی لینک سایتی که مورد توجه آن ها قرار می گیرد کلیک می نمایید. در کنار سایر سیاست هایی که منجر می شود سایت شما در رتبه های برتر نتایج جستجو ظاهر شود ، باید زمان مناسبی را برای درج تبلیغات در سایت خود در نظر بگیرید. اما زمانبندی جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، همچنین ارسال پیامک تبلیغاتی دشوار تر بوده و نیاز به تحقیق و برنامه ریزی مدون دارد.

تبلیغات در زمان های مناسب می تواند قدرت شما را در بازار رقابتی چندین برابر افزایش دهد. نکته ی قابل ذکر این است که، زمان بندی برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. صاحبان مشاغل مختلف باید در مورد زمان بندی مناسب جهت تبلیغ کسب و کار خود تحقیق کنند و با توجه به نوع تجارت و علایق کاربران خود زمان بندی مناسبی جهت تبلیغات اینترنتی انجام دهند .

چه زمانی تبلیغات پیامکی انجام دهیم؟

یکی از شیوه های تبلیغات اینترنتی ارسال پیامک می باشد. مسئله ی زمان بندی در ارسال پیامک ها نقش اصلی را در جذب مخاطبان دارد. اگر پیامک ها در زمان های مناسب ارسال شوند ارزشی دو چندان را برای کسب و کار شما به همراه خواهند داشت. ارسال پیامک در زمان مناسب باعث می‌شود مخاطبین ارتباط بهتری با  پیامک شما برقرار کنند و احتمال اینکه در مورد پیشنهاد شما فکر کنند افزایش می یابد.

حتی زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید می توانید از ارسال پیامک خودکار استفاده کنید. با تنظیم سامانه ی پیامکی خودکار مشخص نمایید که پیام شما در چه زمانی ارسال گردد. با زمان بندی پیامک ها ، تبلیغات اینترنتی شما به صورت سامان دهی شده انجام خواهد شد. می توانید تخمین بزنید که پیامک ها تا چه میزان در جذب مشتریان شما موثر بوده اند . در صورتی که پیام های خود را بدون برنامه ریزی و در زمان های متفاوت ارسال می کنید، یک بار ارسال پیامک های زمان بندی شده را امتحان نمایید. بدون شک تاثیر مستقیم پیامک ها را بر رونق کسب وکارتان مشاهده خواهید نمود.

زمان تبلیغات در شبکه های اجتماعی 

با افزایش کاربران شبکه های اجتماعی ، تبلیغات در این شبکه ها به  دغدغه ی اصلی صاحبان کسب و کارها تبدیل شده است . زمان مناسب تبلیغات در شبکه ای اجتماعی نه تنها بسیار مهم است بلکه جزء اصول مهم تبلیغات می باشد. زمان بندی مناسب جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی مسئله ای است که ذهن صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ را به خود مشغول ساخته است .

فعالان شبکه های اجتماعی به دنبال کشف این واقعیت هستند که جهت  بیشتر دیده شدن پست ها و درگیر کردن ذهن مخاطبان و در نهایت جذب مخاطب به کالا و خدمات خود چه زمانی مناسب تر است.

درصورتی که تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از بازاریابی شما هستند، به درستی دریافته اید که چه مقدار از زمان خود را صرف این دو حوزه می کنید.  این موضوع شاید یکی از چالش هایی است که شرکت‌های کوچک و متوسط با آن روبرو هستند.

ممکن است مدیران فعال در این شبکه‌ها افق های وسیعی جهت فعالیت خود در نظر داشته باشند و برنامه ای هم جهت رسیدن به اهداف خود تدوین نمایند اما نکته ی مهم در این میان ، توانایی انجام دادن برنامه های زمان بندی شده،  باتوجه به محدودیت هایی است که ممکن است هر شرکت و سازمانی با آن مواجه باشد.

ارزش یابی ساعات روز و هفته جهت تبلیغات اینترنتی 

پست هایی که با محتوایی خاص نوشته می شوند برای ساعات یا روزهای خاصی از هفته مناسب می باشند. به عنوان مثال ،  شبکه هایی که  به تبلیغ مواد غذایی می پردازند.  بهتر است تبلیغات خود را در ساعاتی که افراد میل بیشتری به غذا دارند مانند ساعات ناهار و شام و… قرار دهند . مورد دیگر انتشار محتوایی است که برای مناسبت خاصی نوشته می شود.

این محتوا باید  در بازه زمانی همان مناسبت انتشار داده شود . زیرا در این بازه زمانی کاربران به دنبال محتوای مورد نظر خود هستند.

نکته ی دیگر در ارزش یابی روزهای هفته جهت تبلیغات اینترنتی این است که ، یک برنامه ی مهیج برای آخر هفته ها داشته باشید. مثلا یک پست سرگرم کننده در برنامه ی آخر هفته قرار دهید . این پست موجب می گردد کاربران آخر هفته ها سری به پیج شما بزنند و ضمن بهره مندی از سرگرمی مورد نظر خود ، از خدمات شما نیز مطلع گردند.

مشاهده شده برخی از فعالان شبکه های اجتماعی زمان مشخصی را برای تبلیغ در هر شبکه مناسب می دانند. مثلا گفته می شود : تبلیغات در فیس بوک باید در ساعات ۱ تا ۴ بعداز ظهر انجام شود یا برای فعالیت درتوییتر ۱ تا سه بعداز ظهر توصیه می شود.

همچنین برای گوگل پلاس ساعات ۹ تا ۱۱ صبح را پیشنهاد می کنند. به همین ترتیب برای هر شبکه ی اجتماعی زمان مشخص پیشنهاد شده است .

با توجه به مطالعاتی که در این زمینه داشته ایم نمی توان قانون و ساعت یکسانی جهت تبلیغات اینترنتی برای تمامی کسب و کار ها مشخص نمود . زیرا هر شغل با توجه به مخاطبین خود زمان مشخصی برای تبلیغات می طلبد. البته توجه به ساعات پر ترافیک هریک از شبکه های اجتماعی موضوعی است که ، تمامی مشاغل جهت زمان بندی مناسب برای تبلیغات اینترنتی باید به آن توجه نمایند.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما