نقش دیجیتال مارکتینگ در برندسازی

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از اصول و استراتژی های خود امکان توسعه و رشد برندها را در فضای دیجیتال فراهم می نماید. تبلیغات در فضای آنلاین موجب خواهد گشت طیف وسیعی از کاربران با نام برند شما آشنا شوند . کاربران توجه ویژه ای به برندهای شناخته شده دارند ، لذا از طریق بازاریابی اینترنتی برند شما به عنوان یک برند محبوب در بین مشتریان مطرح خواهد شد.
دیجیتال مارکتینگ با هزینه ای کم ، ضمن برندسازی ، بیشترین بازگشت سرمایه را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت .
با توجه به همه گیر شدن رسانه ها و ابزار دیجیتال ، مخاطبین بخش زیادی از اطلاعات مورد نیاز خود را از دنیای مجازی دریافت می کنند . در حقیقت تمامی افرادی که در دنیای حقیقی خریداران شما خواهند بود ، در دنیای مجازی حضور دارند. بنابراین می توانید از طریق بازیابی اینترنتی برند خود را معرفی نموده و میلیون ها مشتری بالقوه را به سمت کالا خدمات خود جذب نمایید. لذا باید نقش دیجیتال مارکتینگ در برندسازی را جدی گرفته و آن را به عنوان یکی از اهداف مهم سازمان در نظر بگیرید . جهت ملموس شدن مطلب در ادامه مفهوم برندیگ در بازاریابی را بررسی می کنیم.

مفهوم برندینگ در بازاریابی اینترنتی

برندیگ با ارزش گذاری به کالا و خدمات شما ، موجب می گردد تمامی مخاطبین اعم از پرسنل فروش ، همکاران ، رسانه ها و گروه مخاطبان هدف و.. نام تجاری شما را به عنوان برندی محبوب و با کیفیت شناسایی کنند و آن را در صدر انتخاب های خود قرار دهند.
کمپانی که عهده دار دیجیتال مارکتینگ و برندسازی برای شما است ، باید به گونه ای عمل نماید که یک تعامل مناسب و بلند مدت بین شما و مشتریان هدف و حتی شرکای شما فراهم گردد.
دیجیتال مارکتینگ مناسب ، برندسازی و محبوبیت برند در بین کاربران را به همراه خواهد داشت . برندسازی موجب فروش خوب و استقبال مخاطب از برند خواهد شد. در نهایت اگر این دو ( مارکتینگ و برندسازی ) به صورت هماهنگ و به درستی عمل کنند ، تعامل همیشگی مخاطب بابرند مورد نظر را شاهد خواهیم بود.

ارتباط برندینگ و مارکتینگ

برندینگ و مارکتینگ دو مفهوم حیاتی در توسعه ی کسب و کارها هستند. تقابل این دو مفهوم موفقیت در دیجیتال مارکتینگ را به همراه خواهد داشت . آن چه مهم است پی بردن به این موضوع می باشد که چگونه با قرار گرفتن Branding و Marketing در یک چارچوب ، می توانیم شاهد موفقیت و پیشرفت کسب و کار باشیم‌.
امروزه دیجیتال مارکتینگ در همه‌ی مراحل بازاریابی ، از ایده تا اجرا و از فروش تا رسیدن محصول یا خدمات به دست مشتری ، نقشی موثر ایفا می کند.
برندسازی نیز با رعایت اصولی چون انتخاب لوگو با طرح و رنگ مناسب ، موقعیت شناسی ، تبلیغات ، روابط عمومی ، مدیریت محتوا و…. در تقابل با دیجیتال مارکتینگ به توسعه ی کسب و کار شما خواهد پرداخت.

اهمیت و ضرورت برندسازی

با توجه به توسعه ی بازاریابی اینترنتی ، اهمیت و ضرورت برندینگ نیز بیش از پیش احساس می شود. شاید در گذشته خیلی از سازمان ها به برندسازی تنها به عنوان یک امر تشریفاتی فکر می کردند اما اکنون اولین عنصری که شرکت ها و سازمان ها جهت تبلیغات و توسعه ی کسب و کار به آن می اندیشند ، برندسازی می باشد.
اولین تصویری که مشتریان از خدمات شما خواهند داشت ، تصویری است که برند شما در ذهن آن ها ایجاد خواهد نمود. از همین رو باید نهایت دقت عمل را در انتخاب نام تجاری و برند خود داشته باشید.
این امر به خصوص در مورد شرکت هایی که قصد دارند کسب و کار خود را در خارج از مرزها گسترش دهند اهمیت بیشتری می یابد.
شرکت های بزرگ جهان سالیانه میلیاردها دلار درآمد از طریق بازاریابی اینترنتی به دست می آورند. لازم به ذکر است ، برندسازی به تنهایی نمی تواند محبوبیت و توسعه ی جهانی به همراه داشته باشد . این سطح از توسعه ی تجارت ، حاصل تلاش مستمر ، ارائه خدمات با کیفیت و توجه به اصول مشتری مداری می باشد. لذا برند شما زمانی محبوب خواهد شد که برندینگ در کنار ارزش گذاری معقول و ثبات در حفظ خدمات قرار بگیرد.
در حقیقیت برند نشانه و نمادی است که در کنار فعالیت های دیگر سازمان معنا پیدا می کند و آن چه که به عنوان برند در ذهن مدیران ، پرسنل ، همکاران و در مرحله ی نهایی مشتریان شکل می گیرید حاصل تمامی فعالیت ها ی سازمان می باشد.

برندینگ و دیجیتال مارکتینگ

شگرد های دیجیتال مارکتینگ در برندسازی

ساختن تصاویر واقعی از فعالیت های شرکت : از جمله نکاتی که بازاریابان اینترنتی به آن توجه ویژه دارند ، ساخت تصویر منحصر به فرد از شرکت مورد نظر و فعالیت های آن است.
ساخت تصویر ، یک پروژه ی طولانی مدت بوده و برندها در طول زمان شکل می گیرند. لذا باید این را مد نظر قرار دهید که برندسازی طی گذر زمان شکل می گیرد و نمی توان یک شبه برند ساخت.
معرفی محصولات جدید: کاربران به دنبال محصولات جدید همگام با تکنولوژی روز و یا مد روز هستند. لذا این نوآوری در تولید محصولات است که مشتریان را به کالا و خدمات شما جذب خواهد نمود.
شرکتی که توانایی به روز رسانی محصولات خود را نداشته باشد از میدان رقابت عقب خواهد ماند. با معرفی محصولات جدید، تیم فروش همواره محصول جدیدی برای معرفی به مشتری دارند. به این ترتیب شاهد رشد فروش خواهیم بود.

آموزش صحیح نکات مربوط به برند به پرسنل : پرسنل رابط بین مشتری و برند شما هستند. لذا تاثیر مستقیم در برندسازی خواهند داشت . تیم پشتبانی از خدمات شرکت باید آموزش های لازم را در ارتباط با برند و چگونگی برقراری ارتباط با مشتری ببینند. از جمله پرسش های مشتریان این است که چرا باید از برند شما استفاده کنند؟؟
این مهم به عهده ی تیم بازاریابی است که به پرسنل آموزش های لازم را در خصوص پرسش های مشتریان بدهد . در حقیقت تیم پشتیبانی و ارائه ی خدمات مکمل تیم دیجیتال مارکتینگ در برندسازی می باشند.

تاثیر محتوا در برندسازی دیجیتال

جهت برندسازی و تثبیت برند خود در اذهان نیازمند محتوایی عمیق و کاربردی هستید. باید محتوایی سازمان دهی نمایید که کاربران و صاحبان کسب و کارها را مشتاق به تعامل با برند شما نماید.
از شگردهای مختلف می توانید جهت تولید محتوای با کیفیت بهره مند شوید. از آن جمله می توان به تولید محتوای نوشتاری و تولید و محتوای بصری اشاره نمود‌ که در مقالات پیشین به طور کامل به شرح آن ها پرداخته ایم.
به عنوان مثال ؛ با فیلم های تاثیر گذار می توانید عمق خدمات خود را برای مشتریان به تصویر بکشید. همچنین می توانید از مقاله نویسی و دیگر شگردهای کانتنت مارکتینگ در جهت برندسازی و تثبیت نام تجاری خود در اذهان بهره مند شوید.
در حقیقت محتوا نقطه ی مشترکی بین اهداف برند و نیازمشتریان شما خواهد بود. بازاریابی محتوا از طریق اشتراک گذاری مقالات مفید و کاربردی و یا عکس و ویدئو باعث می شود کاربران با برند شما ارتباط برقرار کنند. در نیتجه با ارائه ی محتوای کاربردی و مفید در بازاریابی دیجیتال و توسعه ی برند شخصی خود موفق خواهید بود.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما