سئو در بازاریابی اینترنتی

سئو در بازاریابی اینترنتی و کسب رتبه در موتورهای جستجو نقش اصلی را بازی می کند. بهینه سازی سایت برای تبلیغات هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد. این روزها صاحبان مشاغل مختلف از کسب و کارهای کوچک خانگی گرفته تا شرکت های بزرگ به دنبال جذب مشتریان از طریق بازاریابی اینترنتی هستند . یکی از مهم ترین ارکان در بازاریابی اینترنتی ساخت سایت مرتبط با کسب وکار مورد نظر و بهینه سازی آن می باشد.
آمارها نشان می دهد ، حدود هشتاد درصد از کاربران از طریق موتورهای جستجو خدمات مورد نظر خود را دنبال می کنند . این موتورهای جستجو هستند که تعیین می کنند کدام سایت ها در اولویت قرار گیرند. سئو و بهینه سازی سایت رعایت اصولی است که موجب خواهد گشت تا موتورهای جستجو سایت شما را در رتبه های برتر نمایش دهند. اکثریت کاربران جهت خرید یا بهره مندی از سایر خدمات ، موتور جستجوی گوگل را برمی گزینند. از این رو سئو و بهینه سازی سایت برای هر سایت یا کسب و کار آنلاینی لازم و ضروری است .

عملکرد سئو در موتور جستجوی گوگل

می توان اینگونه ادعا کرد که ، گوگل قوی ترین موتور جستجو بوده و می تواند تواناترین بازاریاب برای کسب و کار و سایت شما باشد. حال این پرسش مطرح می شود که ، چگونه می توان از این بازاریاب حرفه ای بهره مند شد؟ اولین قدم طراحی یک سایت با در نظر گرفتن تمام نکات مهم در طراحی می باشد. باید به گونه ای عمل کنید که کاربر با کلیک بر روی سایت شما و وارد شدن به آن ، بهانه ای برای ماندن در سایت بیابد و به سرعت آن را ترک نکند. این بهانه می تواند از یک طراحی جذاب گرفته ، خدمات ارزشمند تا یک محتوای مفید و یا هر نکته ای که مخاطبین هدف شما به آن علاقه مند هستند ، باشد. به عنوان مثال ، یک گرافیک حرفه ای و طراحی لوگوی مناسب می تواند در افزایش بازدیدکنندگان سایت شما تاثیری شایان ذکر داشته باشد.
هریک از کاربرانی که وارد سایت می شود می تواند یک مشتری بالقوه برای شما محسوب شود. همچنین نقش سئو در بازاریابی اینترنتی زمانی پررنگ تر می شود که شاهد افزایش میزان سود و بازگشت سرمایه خود می باشید. هر لینک از سایت شما در موتور جستجوی گوگل به معنای ورود کاربران به سایت و فرصتی جهت جذب مشتری و افزایش سود می باشد. حال که نقش کلیدی سئو در بازاریابی اینترنتی مشخص شد این پرسش مطرح می شود که چگونه از سئو برای بازاریابی استفاده کنیم یا این که سئو چگونه می تواند نقش بازاریاب اینترنتی را برای ما بازی کند؟

چگونه سئو در نقش بازاریاب اینترنتی ظاهر می شود ؟

پرسشی که برای بسیاری از کاربران مطرح است چگونگی بهره مندی از سئو به عنوان یک روش موثر در دیجیتال مارکتینگ است. در حقیقت باید گفت : کسانی که به سئو و بهینه سازی سایت می پردازند به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ی اول کسانی هستند که سایت خود را با پرداخت هزینه بهینه سازی می کنند. دسته ی دوم به تولید محتوای کاربرپسند و بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی می پردازند و در کنار این عملیات به ندرت عملیات لینک سازی را انجام می دهند .
به صورت قطعی نمی توان گفت : کدام یک از این روش ها موفق تر است اما نکته ای که موفقیت در هر دو روش را به همراه خواهد داشت هوشمندی و تفکر است . لذا سعی کنید پیش از اقدام به سئو سایت مطالعه نمایید. مطالعه هم در منابع آموزشی ایرانی و هم سایت های خارجی موثر خواهد بود. هوشمندی در سئو سایت نقش اصلی را بازی می کند ، چه بسیارند سایت هایی که بدون تفکر و با صرف هزینه ای هنگفت اقدام به خرید لینک سایت های دیگر می نمایند، اما در نهایت موفقیتی کسب نمی کنند. در این قسمت لازم می دانیم به شرح برخی از نکات مهم در سئو که نقشی مهم در بازاریابی اینترنتی دارد بپردازیم.

بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم های گوگل : از آنجا که گوگل قوی ترین موتور جستجو می باشد و روزانه میلیون ها کاربر خدمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کنند ، سئو سایت ها باید بر اساس الگوریتم های این موتور جستجو انجام شود. کاربران روی لینک هایی کلیک می کنند که در رتبه های برتر موتور جستجو هستند ، لذا اولین وظیفه ی ما جهت بازاریابی اینترنتی از طریق سئو این است که رتبه های برتر موتور جستجو را به دست آوریم.

محتوای خوب و کاربرپسند : پس از طراحی سایت ، اولین گام جهت کسب رتبه ی برتر و سئو سایت جهت بازاریابی اینترنتی ، بهینه سازی کلمات کلیدی و انتشار محتوای مفید و کاربر پسند می باشد. محتوای شما می تواند یک متن نوشتاری مفید ، عکس های بهینه سازی شده ، ویدئوهای جذاب و … باشد . مهم ترین نکته در تولید محتوا و بهینه سازی کلمات کلیدی ، توجه به نیاز کاربران هدف می باشد. جهت اطلاع از چگونگی بهینه سازی محتوا مطالعه ی مقاله ی کانتنت مارکتینگ و تولید محتوای بصری سودمند خواهد بود.

توجه به استانداردهای کدنویسی : کدنویسی استاندارد ، ما را در داشتن سایتی با مدیریت بهتر و با ساختاری منظم یاری خواهد نمود. لذا اگر قالب سایت یا وبلاگ را خودتان طراحی می کنید ، از ابزارهای اعتبار سنجی مانند سایت validator.w3.org استفاده نمایید.
کدنویسی شاید در مقابل سایر نکات در بهینه سازی سایت اهمیت کمتری داشته باشد. اما در بین دو سایت که تمامی اصول را به درستی رعایت کرده اند سایتی برنده خواهد بود که استانداردهای کدنویسی را به درستی رعایت کرده باشد.

آدرس های داینامیک و استاتیک : URL ها به دو صورت داینامیک و استاتیک نمایش داده می شوند. در این جا این سوال مطرح است که کدام روش را انتخاب کنیم ؟ در آدرس های استاتیک علائم خاص مانند علامت سوال ، حروف اضافه و… به کار نمی رود در مقابل URL های داینامیک شامل علائم خاص می باشند.
آن چه که امروزه در بهینه سازی سایت توصیه می شود استفاده از آدرس های استاتیک می باشد . این URL ها از نظر موتور جستجو بهینه تر بوده ، مورد پسند بازدیدکنندگان می باشند و به اشتراک گذاری آن ها ساده تر است.

بهینه سازی لینک ها : زمانی در بازاریابی اینترنتی از طریق سئو موفق خواهید بود که لینک سازی مفید انجام دهید. لینک سازی به دو روش داخلی و خارجی انجام می شود. در لینک سازی خارجی علاوه بر تعداد لینک ها ، ارزش لینک ها اهمیت ویژه ای دارد.
لینک ها زمانی ارزش دارند که از سایت ها و وبلاگ هایی باشند که به لحاظ پیج رنک ارزش بالایی دارند. در گذشته (Page Rank) سایت ها در موتور جستجوی گوگل قابل مشاهده بود اما اکنون به صورت مخفی اعمال می شود. پیج رنگ همچون دیگر الگوریتم های گوگل نقش مهم در ارتقاء رتبه ی سایت دارد .

استفاده از طراحی واکنش گرا یا Responsive : از دیگر نکات مهم در سئو سایت ها و بازاریابی اینترنتی توجه به ریسپانسیو بودن سایت می باشد. Responsive به این معناست که سایت شما باید در تمامی صفحه نمایش ها به خوبی به تصویر کشیده شود. از آن جا که امروزه سرچ های اینترنتی با نمایشگرهای مختلف انجام می شود. در بهینه سازی سایت باید به چگونگی نمایش آن در بزگترین مانیتورها تا کوچکترین آن ها توجه کنید.
امروزه بسیاری از سرچ های اینترنتی به وسیله ی گوشی های تلفن همراه، تبلت ها، فبلت ها، نوت بوک و لپ تاپ های با صفحه نمایش کوچک انجام می شود. به همین دلیل در طراحی قالب سایت باید از روش ها ی طراحی واکنش گرا یا Responsive استفاده کنید.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که ، نقش سئو در بازاریابی اینترنتی بر همگان واضح است و هیچ کس نمی تواند منکر تاثیر سئو و بهینه سازی سایت در کسب رتبه ی برتر موتور های جستجو شود . اما سئو و بهینه سازی سایت دنیایی وسیع است و کسب موفقیت در آن نیازمند دانش ، مهارت ، تجربه و مطالعه ی مستمر می باشد. نکاتی که شرح داده شد تنها برخی از فاکتورهای گوگل هستند که در سئو و بازاریابی اینترنتی اهمیت ویژه ای دارند .

 


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما