کپی رایتینگ و اصول اساسی آن

کپی رایتینگ ( copy writing ) ، به معنای نگارش متن تبلیغاتی جهت جذب مخاطبین هدف می باشد. این متن باید آنقدر اثرگذار باشد که خواننده را به گونه ای ترغیب به استفاده از خدمات مورد نظر نماید. لذا کپی رایتینگ بخشی از شگردهای تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی می باشد.
کسی که مسئول نوشتن این متن تبلیغی است ، وظیفه ی سنگینی به دوش می کشد. ذکر این نکته ضروری است که ، کپی رایتینگ کار هر نویسنده ای نیست واحتیاج به تخصص و مهارت ویژه دارد . کپی رایتر ( copy writer ) باید با زبان و بیانی اثرگذار مخاطب را به سمت خدمات مورد نظر هدایت نماید. از این رو علاوه بر فنون نویسندگی باید برعلوم بازاریابی و فروش تسلط کامل داشته باشد.
تمامی شرکت ها و برندهای مختلف به دنبال جذب مشتریان هستند. کپی رایتینگ قسمتی از راه جذب مشتریان هدف را برای آنان هموار خواهد نمود.
دایره ی وسیعی از مردم مخاطب کپی رایتینگ هستند. هر محتوایی که در تابلوهای اعلانات ، نقشه‌ها، بیلبوردها، بروشورهای تبلیغاتی، هشدارها و…. می تواند در نقش کپی رایتینگ ظاهر شود.

اساس کپی رایتینگ هنر بهره گیری از کلمات است. در کپی رایتینگ با مشتری هم سخن می شویم ، به این ترتیب وفاداری خود را در ارائه ی خدمات ، نه تنها با کلمات بلکه در عمل به او ثابت خواهیم نمود. درکپی ‌رایتینگ صاحبان کسب و کارهای کوچک یا بزرگ تجاری می‌کوشند با شگرد استفاده از کلمات روی دغدغه‌های ذهنی، نیازها و خواسته های مشتریِان بالقوه تمرکز کنند.

کاربردهای کپی‌ رایتینگ

کپی رایتینگ می تواند تبلیغات هر برند و خدماتی را به نحو احسن انجام دهد . بنابراین کاربرد کپی رایتینگ در هر شغلی و حرفه ای ملموس می باشد. یک کپی رایتر ماهر می تواند با خلق تبلیغات حرفه ای مسیر رشد و موفقیت را به راحتی برای شما هموار نماید. پس از استفاده از این روش تبلیغاتی به سرعت شاهدافزایش فروش و یا درخواست خدمات مورد نظر خود خواهید بود. کپی رایتینگ در مسیر هدف خود که تبلیغات موثر برای جذب مشتریان هدف می باشد ، شما را یاری خواهد نمود.
استفاده از کپی رایتینگ در دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در شبکه های اجتماعی و سایت ها بسیار اثر گذار خواهد بود ، همچنین با استفاده از این روش در برندسازی و ساخت شعار های تبلیغاتی موفق خواهید بود .
با استفاده از این روش شاهد فروش بیشتر ، تبدیل مشتری به تبلیغ‌ کننده، برندینگ ، برانگیختن مشتری به استفاده از خدمات و … خواهید بود. در اینجا این سوال مطرح می شود که چگونه می توانیم از کاربردهای کپی رایتینگ بهره مند شویم و در این مسیر رعایت چه اصولی ضروری می باشد؟

اصول اساسی کپی رایتینگ

فردی که عمل کپی رایتینگ را انجام می دهد باید نسبت به اصول آن آگاهی و دانش لازم را کسب نماید. استفاده از تیترها و انتخاب سرفصل های جذاب از جمله نکات هم در جذب مشتری است . متنی که می نویسید باید ساده و روان باشد سعی کنید کلمات را پیچیده نکنید. کلمات را به گونه ای کنار هم قرار دهید که مخاطب با آن ها رابطه برقرار کند.
مهارت یک کپی رایتر در این است که با طراحی تبلیغ ، مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. بهره گیری درست و بجا از کلمات مختلف مخاطب را ترغیب خواهد نمود تا متن تبلیغی شما را بخواند.
با شعارهای تبلیغاتی و چینش درست کلمات باید اعتماد مخاطب را نسبت به برند مورد نظر جلب نمایید . در انتخاب کلمات دقت داشته باشید که ، بیش از حد بزرگ نمایی نکنید ، بزرگ نمایی بیش از حد ممکن است نتیجه ی عکس در تبلیغات داشته و موجب دفع مشتری گردد.

اصول مهم در کپی رایتینگ

منافع مخاطب را در نظر بگیرید : برای مخاطب فقط منافع محصول یا خدمات مورد نظر اهمیت دارد. بنابراین در کپی راتینگ باید به شرح این منافع بپردازید. این که استفاده از این محصول چه سودی برای مخاطب به همراه خواهد داشت ؟ چه مزیتی نسبت به محصولات مشابه دارد ؟ چرا باید از بین محصولات و خدمات مختلف محصول و خدمات شما را انتخاب نماید ؟

مشتری را مخاطب قرار دهید : در تکمیل گزینه ی پیشین یعنی درنظر گرفتن منافع مخاطب باید سعی کنید برای مخاطب بنویسید و او را خطاب قرار دهید . به عنوان مثال به جای این که مدام از واژه ی ما و من استفاده کنید ، واژه های تو و شما را در نظر بگیرید . مثلا ؛ نگویید ما خوبیم ، خدمات ما خوب است . بگویید شما می توانید از این خدمات فلان فایده را ببرید .

ساده بنویسید : استفاده از عبارات و جملات ساده یکی از شگردهای کپی رایتینگ است . باید در نظر بگیرید که مخاطب شما می تواند هر فردی با هر سطح از سواد باشد ، لذا با ساده نویسی مطلب شما برای طیف وسیعی از افراد قابل درک خواهد بود . امااگر از عبارات و جملات دشوار استفاده کنید فقط تعداد محدودی از مخاطبین را جذب خواهید نمود.

مختصر و مفید بنویسید : جملات را طولانی نکنید و از عبارت مختصر و مفید استفاده کنید . می توانید پس از نوشتن مطلب آن را بازبینی کرده و کلمات و عبارت های اضافی را حذف کنید. مخاطب با متن کوتاه و مفید رابطه ی بهتری برقرار می کند. بنابراین کوتاه نویسی موجب خواهد گشت مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

التماس نکنید : متن تبلیغی که شامل جملات ملتمسانه باشد ، نه تنها مخاطب را جذب نخواهد نمود بلکه او را به تفکر وامیدارد که ، این محصول و خدمات کیفیت مناسبی ندارد که این گونه ملتمسانه به تبلیغ آن می پردازند. لذا در کپی راتینگ از به کاربردن واژه هایی که مفهوم التماس دارند پرهیز نمایید. مزیت های خدمات خود را با جملات و عبارات مناسب بیان کنید . سپس منتظر باشید تا مخاطب به سمت شما بیاید. هرگز در جملات مخاطب را مجبور به خرید نکنید ، اجازه دهید با میل خود برند شما را انتخاب کند.

مهارت های کپی رایتر ( copy writer )

مهارت در نویسندگی و بازاریابی
آگاهی از فنون تبلیغات در شبکه های اجتماعی
مطالعه در ارتباط با بازاریابی در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست، لینکدین و گوگل پلاس
درک عمیق دیجیتال مارکتینگ
تسلط به زبان انگلیسی


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما