کلمات کلیدی و موتورهای جستجو

کلمات کلیدی ارتباط مستقیم با جایگاه شما در موتورهای جستجو دارند. انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب یکی از فاکتورهای موفقیت در کسب رتبه ی برتر می باشد. کلماتی به وب سایت شما کمک خواهند کرد که مورد توجه مخاطبین هدف بوده و سایت شما را در رتبه های برتر موتورهای جستجو نمایش دهند.
اگر بهینه سازی کلمات کلیدی به درستی انجام گیرد ، کلمه ی کلیدی مورد نظر در رتبه های بالای نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. کلمات کلیدی در موتورهای جستجو با توجه به الگوریتم ها تحلیل و طبقه بندی می شوند . هدف از این طبقه بندی ها این است که با جستجوی هر موضوع از بین داده های عرضه شده در فضای مجازی ، موضوعاتی را که بهتر سازمان دهی شده اند به کاربران نمایش دهند.
در نتایج جستجو« کلمات » نقش کلیدی را بازی می کنند. با این که هر روز شاهد پیچیده تر شدن الگوریتم های موتورهای جستجو هستیم ، هنوز بهینه سازی کلمات یکی از امور مهم در سئو و نمایش سایت در رتبه های برتر نتایج جستجو می باشد.

جایگاه کلمات کلیدی در موتور جستجو

SERP (search engine result page) به نتایجی گفته می شود که موتورهای جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت نمایش می دهند. نکته ی شایان ذکر این است که ، ممکن است نتایج جستجو برای دو نفر که همزمان به سرچ یک کلمه می پردازند یکسان نباشد. در این جا یک سوال مطرح می شود . چرا نتایج جستجو برای همه یکسان نیست ؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت : موتورهای جستجو نکات مختلفی را در هنگام سرچ موضوع مدنظر قرار می دهند. همین امر موجب می گردد لیست نتایج برای دو نفر ، متفاوت نمایش داده شود. نکاتی که موتورهای جستجو جهت نمایش نتایج مد نظر قرار می دهند عبارتند از : جستجوهای مرتبط ، تاریخچه ی مرورگر ، علایق فرد ، مکانی که کاربر در آن به جستجو می پردازد و… . به عنوان مثال نتایج جستجو در دو شهر مختلف مسلما یکسان نخواهند بود. تمامی مواردی که ذکر نمودیم در نمایش جایگاه کلمات کلیدی در موتور جستجو تاثیر گذار است.

نکته ی مهم دیگر که در هنگام جستجو نظر شما را جلب خواهد کرد کلماتی هستند که کنار آن ها علامت « ADS»  وجود دارد. علامت ادز بیان گر تبلیغات در گوگل است که لینک سایت مورد نظر با تبلیغات در رتبه ی برتر نمایش داده می شود. مدیران سایت ها مبلغی جهت تبلیغ سایت خود به موتورهای جستجو پرداخت می کنند و موتور جستجو کلمه ی کلیدی مورد نظر را در نتایج اول نمایش می دهد. معمولا سایت هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده اند جهت تبلیغات از Google Adwords استفاده می کنند.
سایر نتایج جستجو که علامتی کنار آن ها نمی بینید توسط ربات موتور جستجو رتبه بندی شده اند. در مبحث کلمات کلیدی و موتورهای جستجو سوال مهم چگونگی بالابردن جایگاه کلمات کلیدی می باشد. صاحبان تجارت ها و سئوکاران همواره در حال تحقیق و تفحص جهت ارتقا جایگاه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو می باشند.

برای ارتقاء جایگاه کلمات کلیدی چه باید کرد ؟

دقت در انتخاب کلمات کلیدی 

پیش از انتخاب کلمات کلیدی درمورد مخاطبین هدف خود و کلماتی که سرچ می کنند ، تحقیق کنید. قوی ترین کلمات را به عنوان کلمات کلیدی اصلی انتخاب نمایید سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی برگزینید. همچنبن این نکته را در نظر بگیرید که کلمات انتخابی ، کلمات رقابتی نباشند زیرا کسب رتبه ی برتر در این کلمات دشوار تر است . سعی کنید با کلماتی که رقیب کمتری دارند آغاز کرده و سپس وارد بازار داغ رقابت در مورد کلماتی که رقابت بیشتری دارند ، شوید.

استفاده از کلمات کلیدی کمتر

بررس ها نشان می دهداستفاده از کلمات کلیدی کمتر نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت . وب سایت هایی که بهینه سازی کلمات کلیدی را با تمرکز روی واژگان کمتری انجام می دهند موفق تر هستند. آری کیفیت مهم تر از کمیت است با تمرکز روی کلیدواژگان مهم جایگاه بهتری را کسب خواهید نمود.
بررسی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو : موقعیت کلمه را در موتور جستجو بررسی کنید. در مورد چگونگی نمایش کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل ، یاهو و… کاوش کنید. به عنوان مثال ، اگر عبارت کلیدی مورد نظر شما دیجیتال مارکتینگ است ، باید قبل از هر کاری در مورد لینک های صفحه ی اول موتور های جستجو با عبارت دیجیتال مارکتینگ تحقیق کرده ، کلمات کلیدی و محتوای آن ها را مورد بررسی قرار دهید. سپس عملیات بهینه سازی کلمات کلیدی خود را با آگاهی انجام دهید.

بررسی میزان جستجوی یک کلمه یا عبارت

در هنگام انتخاب کلمات کلیدی باید به میزان جستجوی کلمات توجه کنید. برای بررسی میزان جستجو کلمه ها می توانید از گوگل ترند استفاده نمایید . گوگل ترند این امکان را فراهم می نماید تا از میزان جستجوی کلمات کلیدی و مقایسه آن ها با سایر کلمات مطلع گردید. اگردر انتخاب دو یا چند کلمه تردید دارید و می خواهید بدانید کدام یک از کلمات بیشتر سرچ شده است . می توانید میزان جستجوی کلمات مورد نظر را در گوگل ترند با هم مقایسه نمایید.

توجه به چگالی کلمات کلیدی 

در گذشته سئوکاران برای این که اهمیت یک کلمه ی کلیدی را به موتورهای جستجو نشان دهند از تکرار این کلمه در متن استفاده می کردند و شاهد استفاده ی افراطی برخی از سایت ها از این حربه جهت نمایش سایت در رتبه های بهتر بودیم . اما این روش مدت زیادی است منسوخ شده و سئوی سیاه محسوب می گردد.
مفهوم چگالی به معنی تکرار بیش از حد کلمات نیست . چه بسا تکرار بیش از حد سئوی سیاه به حساب آمده و سایت شما را از گردونه ی رقابت حذف نماید. برای میزان چگالی کلمات کلیدی نمی توان عدد و رقم خاصی را اعلام نمود . زیرا الگوریتم های موتورهای جستجو به صورت مداوم در حال به روز رسانی هستند . اما به این نکته توجه فرمایید که متنی مرتبط ، همراه با واژگان مرتبط در محتوای خود قرار دهید . همچنین از انتشار محتوای بی ارزش و یا محتوایی که با عنوان کلمات کلیدی شما مرتبط نیست پرهیز نمایید.

انتخاب کلمات کلیدی هدفمند که به افزایش ترافیک و درآمد سایت شما کمک کنند اولین قدم در بهینه سازی سایت می باشد که باید با صبر و زمان کافی انجام شود تا نتیجه ای اثربخش را به ارمغان آورد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما