محتوای ویدئویی

بازاریابی ویدئویی (ویدئو مارکتینگ) 

بازاریابی ویدئویی همان گونه که از نام آن برمی آید ، به جذب مخاطبین با ساختن ویدئوها و کلیپ های تبلیغاتی  می پردازد. چه بسیارند کاربرانی که با محتوای نوشتاری رابطه برقرار نمی کنند و یا این که علاقه ای به خواندن متون ندارند . نداشتن فرصت کافی برای خواندن نیز از دیگر دلایل عدم استقبال برخی افراد از محتوای نوشتاری می باشد. لذا ساختن کلیپ های جذاب برای این افراد می تواند تاثیرگذار باشد. پیش بینی می شود در سال های آینده بازاریابی ویدئویی بر بازاریابی با محتوای نوشتاری  پیشی بگیرد.

صاحبان کسب و کارها می توانند با استفاده از ویدئوها ، خدمات خود را به تعداد بیشماری از کاربران اینترنتی معرفی نمایند. توصیه می کنیم هر چه زودتر ویدئو مارکتینگ خود را آغاز نمایید. مطمئن باشید مخاطبان بسیاری در شبکه های اجتماعی منتظر دیدن ویدئوهای شما هستند. همین کاربران به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.  بنابراین فرصت را از دست ندهید ، درست است که می گویند ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است ، اما تا این ماهی زنده است باید دست به کارشوید زیرا بازار رقابت داغ است و ممکن است به قلاب دیگر ماهیگیران بیفتد !

درصورتی که به دنبال کسب نتیجه ی خوب در بازاریابی ویدئویی هستید ، باید با برنامه ریزی درست و هدفمند تبلیغات خود را آغاز نمایید. از طریق ویدئو با کاربران ارتباط برقرار کنید ، ذهن مشتریان را درگیر نمایید . پیش از ساختن ویدئو اهداف بازاریابی  خود را مشخص نمایید و مخاطبان را شناسایی کنید .

با ساخت موشن گرافیک و بهره گیری از ابزارهای دیگر ویدئو مارکتینگ میتوانید نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب نمایید.

چگونه می توان با ساختن ویدئو بازاریابی کرد؟ 

بازاریابی ویدئویی یا Video Marketing مانند سایر روش های بازاریابی اینترنتی  نیازمند تجربه و مهارت است . قدم گذاشتن در این راه بدون تجربه و آگاهی لازم ،  ممکن است نه تنها به سود تجارت شما نباشد بلکه مشکلات جبران ناپذیر با خود به همراه آورد.

می توانید از کارشناسان بازاریابی ویدئویی بخواهید این عملیات را برای شما به نحو احسن انجام دهند. اما در صورتی که مایل هستید خود تان آغاز کننده ی این راه باشید. مطالعه ، تمرین و ممارست را فراموش نکنید . کیفیت ویدئوی تولید شده اهمیت بسیار زیادی در جذب مخاطبین خواهد داشت ، لذا نهایت تمرکز خود را جهت ساختن ویدئو به کار ببندید.  ویدئوها را به صورت اصولی و زمان بندی شده به اشتراک بگذارید.

نتیجه و بازخورد حاصل از اشتراک گذاری ویدئو را بررسی نمایید. پس از به اشتراک گذاری ویدئو بازدیدهای شما در شبکه هایی چون آپارات و یوتیوب باید به رقم قابل ملاحظه ای رسیده باشد. همچنین ویدئوهای تولید شده باید برند شما را محبوب ساخته  وموجبات اعتماد کاربران را فراهم سازد.

برای طراحی موشن گرافیک با کارشناسان رادمان تماس حاصل نمایید.

پنج مزیت ویدئو مارکتینگ 

جلب اعتماد مخاطبین : به وسیله ی تولید ویدئو می توانید با مخاطب ارتباط برقرار نمایید. وقتی مخاطب ، شما و کسب و کارتان را در ویدئو می بیند ، می تواند با اعتماد بیشتری کالا و خدمات شما را انتخاب کند.

مشتریان بیشتر : به کمک ویدئو مارکتینگ می توانید مشتریان بیشتری را به راحتی جذب نمایید. در ویدئوها به معرفی محصولات خود، پاسخگویی به سوالات ، آموزش و..‌.. بپردازید.

بهرمندی از تبلیغات در یوتیوب : یوتیوب را می توان بزرگترین موتور جستجوی تبلیغات ویدئویی نامید. اگر ویدئوی شما در یوتیوب انتشار یابد ، در نتایج جستجوی گوگل نیز نمایش داده خواهد شد . بدین ترتیب بایک تیر دو نشان خواهید زد.

جلوگیری از کپی محتوا: همان گونه که مستحضر هستید ، در فضای مجازی شاهد سرقت متون به شیوه های مختلف هستیم . ویدئو مارکتینگ فرصتی را فراهم نموده تا از این امر جلوگیری به عمل آورد. شرکت های دیگر نمی توانند محتوای ویدئو را که مربوط به محصولات و خدمات مختص شماست کپی کنند.

مناسب برای تمامی تجارت ها: صاحب هر کسب و کار یا برندی که باشید . آغاز راه باشید یا نیمی از آن را پیموده باشید ،  بازاریابی ویدئویی  افزایش فروش،  محصولات ، معرفی خدمات  معرفی شرکت و برند شما را به همراه خواهد داشت.

نکات مهم در بهینه سازی ویدئو

جهت ایجاد یک ویدئوی مفید و کاربر پسند ، که کسب و کار شما را به خیل عظیمی از کاربران معرفی نماید . باید اصول سئو را مد نظر قرار دهید . آری ویدئو نیز همچون هر محتوای دیگری باید مطابق با اصول و استانداردها بهینه سازی گردد. دراین بخش لازم می دانیم به شرح برخی از نکات حساس در بهینه سازی ویدئو بپردازیم.

تولید چند ویدئو : سعی کنید جهت آغاز بازاریابی ویدئویی چندین ویدئو تولید نمایید. به این ترتیب با نمایش یک ویدئو،  کاربر به دیدن سایر ویدئوها نیز ترغیب خواهد شد .

کلمه ی کلیدی را در عنوان ویدئو استفاده کنید:  موتورهای جستجو محتوای ویدئو را تشخیص می دهند و امتیاز مثبت برای ویدئوی شما در نظر خواهند گرفت.

ایجاد یک محتوا برای ویدئو : خلاصه ای از خدمات خود را در شرح محتوای ویدئو بنویسید . این کار در امتیاز بندی شما در موتور های جستجو تاثیرگذار خواهد بود.

عکس مناسب انتخاب کنید : عکس Thumbnail از جمله عوامل مهمی می باشد که می تواند کاربران را جذب نماید. لذا در انتخاب عکس نهایت دقت عمل را داشته باشید . عکسی انتخاب کنید که علاوه بر جذابیت مرتبط با محتوای ویدئو و تبلیغات شما باشد.

از واژه ی ویدئو در متا تگ ها استفاده کنید : کاربران این لغت را در سرچ های خود استفاده می کنند لذا به کار بردن آن در بهینه سازی ویدئو مفید خواهد بود.

بخش نظر خواهی ایجاد نمایید :  از طریق قرار دادن قسمت نظرات و پیشنهادات می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار نموده و به پرسش های آنان پاسخ دهید.

ویدئوها را  در شبکه های اجتماعی و سایت های پر بازدید به اشتراک بگذارید : این عملیات بازدید ویدئو و در نهایت بازدید سایت شمارا افزایش خواهد داد.

 Rss را در صفحه ی ویدئو فعال نمایید : کاربران علاقه مند هستند ویدئوی خود را در rss  ببیند . بنابراین افزودن این قابلیت گامی در جهت رضایت مخاطبین بوده و تعداد بازدید کنندگان شما را افزایش خواهد داد .

لینک سازی فراموش نشود : باز هم لینک سازی نکته ی کلیدی در بهینه سازی محتوا ، این بار در محتوای ویدئویی لینک سازی کنید.  در صفحات فرود لینک های داخلی و خارجی مرتبط با ویدئو را قرار دهید.

 


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما