نحوه بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام با میلیون ها کاربر می تواند بستری مناسب جهت تبلیغات شما فراهم نماید. چه بسیارند کمپانی هایی که با بازاریابی در اینستاگرام به عنوان برند محبوب کاربران مطرح شدند. لذا هیچ کس نمی تواند منکر کاربرد و تاثیر اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ شود.

امکان دسترسی همه ی کاربران به این شبکه فراهم شده است و عدم فیلترینگ اینستاگرام نکته ای مثبت در افزایش تعداد کاربران می باشد. لذا شرکت ها و کمپانی ها همواره این شبکه را به عنوان یکی از ارکان بازاریابی اینترنتی خود در نظر می گیرند و در صدد افزایش کاربران خود در اینستاگرام هستند .

اینستاگرام امکانات زیادی جهت دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما  قرار می دهد که شما بایستی با شرکت در یک دوره آموزش اینستاگرام اطلاعات زیادی فرا بگیرید و کسب درآمد از اینستاگرام را تجربه کنید.. اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها در این محیط ، به سادگی و راحتی انجام پذیر می باشد. به کمک اینستاگرام می توانید ، رخداد ها  ، همایش ها و چگونگی تولید محصولات و خدمات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید. آن چه که در اینستاگرام نظر کاربران را جلب می نماید عکس ها و ویدئو ها هستند و محتوای نوشتاری چندان جذابیتی در این شبکه ندارد .

با تولید عکس ها و ویدئوهای با کیفیت ، اصولی و کاربردی ، می توانید  بسیاری از مخاطبین را به صفحه ی خود علاقه مند نمایید و در نهایت به هدف خود که جذب مشتری و شناساندن برند خود به کاربران می باشد برسید. از آن جا که هر عکسی نمی تواند کاربران را به صفحه ی شما هدایت نماید ، در ادامه لازم می دانیم به بررسی تاثیر عکس و ویدئو در اینستاگرام و همچنین مشخصات یک عکس کاربرپسند در اینستاگرام بپردازیم. امیدواریم مطالعه ی این مقاله رهنمودی برای آشنایی کاربران با بازاریابی در اینستاگرام باشد.

تاثیرعکس و ویدئو برای بازاریابی در اینستاگرام

گرافیک و کیفیت عکس ها اهمیت فوق العاده ای در برندسازی در اینستاگرام دارد. این عکس ها پیام شما را راحت تر و سریع تر به مخاطب انتقال خواهند داد .

جهت جذاب نمودن و کاربرپسند نمودن عکس های خود از ابزارهایی مانند رنگ ها و افکت های مختلف استفاده کنید. در این جا این سوال مطرح می شود که عکس ها چگونه بر مخاطبان ما در اینستاگرام تاثیر خواهند گذاشت.

تحت تاثیر قرار دادن احساسات مخاطبین : تاثیری که عکس در برانگیختن احساسات مخاطب دارد شاید بسیار بیشتر از محتوای نوشتاری باشد.

جلب اعتماد کاربران به کسب و کار شما : با گرفتن عکس و ویدئو از کسب و کار و خدمات خود و اشتراک گذاری آن با مخاطبین ، موجبات صمیمیت ، نزدیکی و اعتماد مخاطبین را فراهم خواهید نمود.

ایجاد سرگرمی برای مخاطبین : می توانید از طریق برگزاری مسابقات و کمپین های عکس ،لحظاتی شاد و مفرح برای کاربران خود را فراهم نمایید.

بارگذاری تصویر در اینستاگرام

بارگذاری تصویر در اینستاگرام بسیار ساده به نظر می رسد . اما رعایت و مدنظر قرار دادن چند نکته موجب می گردد، تصاویر انتخابی شما بی نقص و کاربر پسند گردد. در ابتدا اینستاگرام فقط عکس های مربعی را می پذیرفت و دیگر عکسا را به صورت خودکار به مربعی تبدیل می کرد و اندازه ی عکس ها ۶۱۲x۶۱۲ بود . به ندرت این سایز در نسخه های جدید اینستاگرام افزایش پیدا کرد و به ۱۰۸۰x۱۰۸۰ پیکسل رسید.  اکنون این محدودیت کمتر شده و امکان آپلود تصاویر عریض هم در اینستاگرام وجود دارد. بنابراین لازم نیست حتما تصویر شما مربعی باشد.

برای این که تصاویر شما در هنگام بارگذاری دچار افت کیفیت نشوند ، سعی کنید عرض تصویر کمتر از 640 پیکسل نباشد. یک سایز یکسان برای همه ی تصاویر صفحه ی خود انتخاب کنید تا هماهنگی تصاویر شما به هم نخورد.

در مورد ویدئوها باید گفت : در ابتدا فقط امکان آپلود ویدئوی 15 ثانیه ای وجود داشت. اما در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ این محدودیت برداشته شد. اکنون می توانید ویدئوهای یک دقیقه ای در پیج خود قرار دهید .

نقش هشتگ گذاری در بازاریابی اینستاگرامی

هشتگ نمادی است ، جهت نشان دادن موضوعی که شما در مورد آن به ارائه ی مطلب یا عکس و ویدئو پرداخته اید .  به عنوان مثال ، اگر موضوع شما بازاریابی است . می توانید با تگ #بازاریابی آن را به کاربران نشان دهید. در اینستاگرام امکان سرچ از طریق هشتگ ها فراهم گشته است . کاربر می تواند هشتگ مورد نظر خود را سرچ نموده و تمامی صفحاتی که از این هشتگ استفاده کرده اند را بیابد. علاوه بر اینستاگرام در فیس بوک ، Twitter و +Google شاهد استفاده از هشتگ ها بوده ایم.

در صورتی که واژه ی موردنظر شما چندکلمه ای باشد،  باید تمامی آن کلمه ها را از طریق راهی به هم متصل نمایید. برای این کلمات معمولا از Underline استفاده می شود. مثال : #کاربرد_اینستاگرام_در_دیجیتال_مارکتینگ  .

به طور خلاصه باید گفت : استفاده از هشتگ در انتهای تصاویر و ویدئو ها و متون ، موجب می گردد کاربر شما را ساده تر بیابد. بعد از افزودن هشتگ در بخش توضیحات ، تعامل شما با کاربران افزایش خواهد یافت. عملکرد هشتگ ها شبیه به تگ ها در بهینه سازی سایت و سئو است.

چند راه کار جهت بازاریابی در اینستاگرام

مشتریان را در بازاریابی سهیم کنید : گرفتن عکس مشتریان در هنگام خرید از شما ، ضمن ایجاد حس رضایت در کاربر، دیگر مشتریان را به خرید کالاهای شما ترغیب خواهد نمود. همچنین اگرکاربر تصویر مورد نظر را در صفحه ی خود قراردهد ، در جذب مشتریان تاثیری بسزا خواهد داشت.

تصاویری از شرکت و فعالیت های آن به اشتراک بگذارید : در فاصله های زمانی مشخص و در بین پست های تبلیغاتی کالا و خدمات خود ، تصاویری از فعالیت های سازمان و همچنین رخدادهای مهم مانند سالروز تاسیس شرکت و … تهیه نمایید.

برگزاری مسابقه جهت تحریک مخاطبین به تبلیغ خدمات شما : تبلیغ توسط فالوورها یا دنبال کنندگان شما تاثیری بیش از تبلیغاتی دارد که خود شما به کاربران ارائه می نمایید. کاربران را ترغیب کنید تا خدمات شما را اشتراک گذاری نمایند.

تعداد فالورهای خود را بالا ببرید : از جمله عواملی که موجب می گردد که افراد پیج شما را فالو کنند ، این است که شما آن ها را فالو کنید . جهت فالو کردن افراد به سراغ پیج هایی بروید که خدماتی مشابه شما دارند و از بین فالورهای موجود دراین صفحات برای خود فالور جمع کنید . به عنوان مثال ،اگر شما در زمینه ی عطر و ادکلن فعالیت می کنید می توانید علاقه مندان به این محصولات را در سایر صفحات مشابه خود بیابید.

 


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما