شعار در برندینگ

شعار را می توان بازوی قدرتمند برندینگ و بازاریابی دانست . شعار که در زبان لاتین (Slogan) نامیده می شود ، عبارتی کوتاه اما پر مغز و پر معنی می باشد که ضمن شرح ویژگی های یک برند ، کاربران را ترغیب به استفاده از خدمات آن می نماید. شرکت ها و سازمان های تجاری و خدماتی جهت معرفی برند خود به کاربران باید شعار یا شعارهایی را طراحی و سازمان دهی نمایند.
لذا استفاده از شعار برای هر شرکت و سازمانی لازم و ضروری است و یکی از ارکان مهم در بازاریابی به شمار می رود . شعارها می توانند نام برند را برجسته کرده و آن را به شایستگی به کاربران معرفی نمایند. اگر شعار خود را به درستی انتخاب کنید ، گامی موثر در بردینگ و بازاریابی خدمات خویش برداشته اید.
شعاری که به درستی سازمان دهی شود ویژگی های منحصر به فرد برند را در خود جای خواهد داد. خلاصه ای از برنامه های شرکت در قالب چند کلمه خواهد بود و صمیمیت با مشتری را بیان خواهد کرد .

نقش شعار در برندینگ و بازاریابی

شعار در تقویت جایگاه برند نقش مهمی ایفا می کند. شعار خوب جذابیت و حضور برند شما را پررنگ‌تر خواهد نمود، اما یک شعار بد که اصول نوشتن شعار را در نظر نگرفته و با سهل انگاری انتخاب شود ، مخاطبان را سردرگم خواهد نمود . پیش از انتخاب شعار باید مطالعه ی کافی در این زمینه داشته باشید ، اتاق فکر تشکیل دهید و انتخاب شعار را جدی بگیرید . شاید انتخاب یک شعار مناسب حاصل ماه ها تفکر جمعی باشد . دقت کنید شعار شما به گونه ای باشد که سالیان طولانی در ذهن افراد ماندگار شود و همواره از آن به نیکی یاد کنند. معمولا نام برند در شعار جایگاه سازی می شود. مثال:《 نمایندگی سامسونگ ، همراه همیشگی شما 》. گاهی ممکن است نام برند در شعار نباشد، از این شعار ها در کنار شعار اصلی که نام برند در ان است استفاده می کنیم. مثال:《 اعتماد به ما ، کیفیت در دستان شما 》
با شعار می توانید برتری های برند خود را به رخ رقبا بکشید. مثال : 《 این تلویزیون نیست ، ال جی است . 》لذا شعار می تواند با اغراقی لطیف برتری یک برند را نسبت به سایر برندها نشان دهد.
شعارها در حقیقت قسمتی از فعالیت های تبلیغاتی یک شرکت هستند و می توانند خلاصه ای از تبلیغات شرکت را در خود جای دهند. بنابراین انتخاب یک شعار خوب در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ کسب و کار نقشی بسزایی خواهد داشت . همچنین با طراحی شعارهای جذاب می توانید به تبلیغات در شبکه های اجتماعی بپردازید. مثال : 《اچ پی ، سرعت ، دقت ، کیفیت در ارائه ی خدمات 》. شعارها انواع مختلفی دارند ، برای نوشتن شعار مناسب باید اصولی را مدنظر قرار دهید که درادامه بررسی خواهی کرد.

انواع شعارها

در یک تفکیک کلی شعارها را می توان به دو دسته تقسیم کرد . شعارهای اصلی و شعارهای مکمل. مثال :《 کیفیت را با اچ تی سی تجربه کنید» .در کنار این شعار که شعار اصلی است ، می توان شعار دیگری نیز در نظر گرفت : 《 اچ تی سی ، آرامش خیال 》معمولا شرکت ها با در نظر گرفتن چندین شعار مکمل در کنار شعار اصلی، به بهره مندی از شعار در برندینگ و بازاریابی می پردازند.
با استفاده از شعارهای مکمل ، به شعاراصلی که برند شده است استراحت می دهیم . سعی می ‌کنیم عبارت های جدید و جذاب را جایگزین عبارات تکراری نماییم . استفاده از شعارهای مکمل به ما کمک می کند به صورت مرحله به مرحله به تبلیغات برند خود بپردازیم .
انتخاب یک شعار کوتاه اما غنی از مفاهیمی که مورد نظر ماست ، در تبلیغات شرکت بسیار سودمند عمل خواهد نمود. در ادامه به چند نکته ی کلیدی می پردازیم که یاریگر شما در انتخاب شعار مناسب و برانگیزاننده خواهد بود.

چند نکته ی کلیدی در انتخاب شعار تبلیغاتی

کوتاه و پرمفهوم باشد

توجه کنید شعار برند بیش از یک جمله نباشد . یک عبارت کوتاه و موجز را به عنوان شعار انتخاب کنید. می توان گفت : در نوشتن شعار باید به صنعت ایجاز توجه کنید. صنعت ایجاز به ما می آموزد چگونه یک مفهوم غنی را در قالب جمله یا عبارتی کوتاه بیان کنیم. از کلمات ساده و روان استفاده کنید .

استفاده از عبارات مشتری مدارانه

باتوجه به نیاز مشتری شعار را طراحی کنید. در نظر داشته باشید چه کلماتی موجب جذب مشتری به کالا و خدمات شما خواهد شد . از این کلمات در ساختن شعار در برندسازی و بازاریابی استفاده کنید. در نظر داشته باشید ، تمامی شعارهای موفق مفهومی مبنی براین که چرا باید مخاطب آن ها را انتخاب کند دارند .

نوشتن شعار جدید همراه با نوآوری

می توانید از شعارهای دیگران الهام بگیریداماآن ها را کپی نکنید . درانتخاب شعار نوآور باشید و عبارات جدید و جذاب خلق کنید. مطمئنا کاربران به شعار تکراری توجهی نخواهند کرد ، لذا شعار مخصوص به برند خودانتخاب کنید.

اغراق کنید اما واقع بین باشید

در ساختن شعار می توانید از صنعت اغراق ادبی استفاده کنید اما به گونه ای شعار خود را بسازید که دور از ذهن نباشد. ساختن شعاری غیر واقعی ممکن است ، نتیجه ی عکس داشته باشد . در شعار خود وعده ای بدهید که توانایی اجرایی کردن آن را دارید .

شعار همراه با ریتم و وزن

بیان شعاری که همراه با ریتم و وزن باشد ، راحت تر بوده و مخاطبین ارتباط بهتری با آن برقرار خواهند نمود. تصور کنید قرار است یک مصرع یا تک بیت تاثیر گذار بسرایید . استفاده از موسیقی وزن ها ، موجب تثبیت شعار شما در اذهان خواهد شد.

استفاد ه از زبان ساده و روان

از کلمات ساده و ادبیات قابل فهم جهت ساختن شعار استفاده کنید. از دستور زبان به درستی در ساختن شعارهای خود استفاده نمایید. کلمات را به درستی و در جایگاه صحیح دستوری آن ها قرار دهید . بهتر است از متخصصین این امر جهت نگارش درست شعار یاری بخواهید. پس از نوشتن شعار آن را بارها و توسط افراد مختلف به صورت بلند ادا کنید ، ببینید آیا به راحتی بر زبان جاری می شود یا خیر ؟ شعار باید به گونه ای باشد که هرکس بتواند به راحتی آن را به زبان آورده و به خاطر بسپرد.

《لازم به ذکر است ، تمامی شعارهایی که در این مقاله بیان شد ، ساخته ی ذهن نویسنده بوده و ارتباطی به شعارهای اصلی برندهای ذکر شده ندار‌د . هدف ما ارائه ی مثال جهت ملموس شدن مطلب بوده است . 》


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما