کمپین های تبلیغاتی آنلاین

اکتبر 25, 2017 by Mehdi sadeghi مقالات بازاریابی اینترنتی, وبلاگ دیدگاه‌ها برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین بسته هستند

کمپین های تبلیغاتی آنلاین

امروزه اصطلاح تبلیغات آنلاین را در لیست خدمات بسیاری از فعالان بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ می بینیم. کمپین های تبلیغاتی آنلاین یا اینترنتی ، خدماتی در جهت تبلیغ برند،کالا و خدمات کاربران ارائه می دهند.

آن چه در این میان اهمیت دارد، انتخاب کمپینی است که با برنامه ریزی هماهنگ و منسجم بازاریابی آنلاین را انجام داده و با شاخه های مختلف تبلیغات آشنایی کافی داشته باشد. بسیارند کمپانی هایی که مدعی تبلیغات آنلاین هستند اما با اصول و استانداردهای این تبلیغات آشنایی کافی ندارند ، لذا در انتخاب کمپین های تبلیغاتی آنلاین نهایت دقت را داشته باشید.

تبلیغات آنلاین در صورتی که به صورت منجسم و همراه با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب انجام گردد ، تاثیری شگرف در پیشبرد اهداف سازمان و کالا و خدمات شما خواهد داشت. این عملیات با تشکیل تیمی از متخصصین و به کارگیری رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی برنامه‌ریزی و اجرا می شود.

به کمک تبلیغات آنلاین می توانید برند خود را به میلیون ها کاربری که هر روز از اینترنت استفاده می کنند ، معرفی نمایید. با شناساندن برند خود به طیف وسیعی از مخاطبین ، شاهد توسعه ی کسب و کار و رونق تجارت خود خواهید بود.

نکات کلیدی در ایجاد کمپین های تبلیغاتی

در راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی توجه به چند نکته ضروری می باشد . در این بخش سعی داریم به ذکر برخی از مهم ترین نکات بپردازیم . کمپین با توجه به بودجه تبلیغات باید برنامه ریزی صحیح داشته باشد. اعضای کمپین علاوه بر استعداد ذاتی در تبلیغات و جذب مخاطب باید هدفمند و منظم حرکت کنند. انتخاب پیام روشن جهت تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد . این پیام ها هستند که مخاطبین را به سمت تجارت شما سوق می دهند .

 کمپین های تبلیغاتی که بدون توجه به ارسال پیام های تاثیر گذار دست به تبلیغ کالا یا برند شما می زنند ممکن است ، افراد زیادی به سایت شما هدایت کنند اما تعداد افرادی که تصمیم به ایجاد حساب جدید و یا خرید در سایت شما می گیرند خیلی کم باشند. بنابراین روشن ، شفاف و اثر گذار بودن واژه هایی که جهت تبلیغات به کار می بریم اهمیت شایان ذکری در جذب مخاطبین خواهد داشت.

توجه به گروه های مختلف مخاطبین در تبلیغات آنلاین از دیگر نکات کلیدی می باشد. توجه به این که این تبلیغ برای چه گروه سنی است ؟ آیا مخاطبان ما مردم عادی هستند ؟ آیا نظر قشر خاصی از افراد را می خواهیم  جلب نماییم ؟ مخاطبان اصلی ما خانم ها هستند یا آقایان ؟ توجه به تمامی این موارد ما را در ارائه ی تبلیغاتی هدفمند و هوشمندانه یاری خواهد نمود.

راه کارهای تبلیغات اینترنتی موفق

هدف خود را مشخص نمایید: برای داشتن یک تبلیغات موفق اهداف و چشم اندازها باید سازمان دهی شده و مشخص باشد. پس از مشخص نمودن هدف می توانید در مورد بودجه ، سرمایه گذاری، فرمت محتوای تولیدی، مخاطبان و رسانه های مورد نظر برای  راه اندازی کمپین تصمیم بگیرید.

گروه مخاطبین خود را شناسایی نمایید : لازمه ی تولید محتوای ارزشمند و مفید ، شناسایی مخاطبین و نیازهای آنان می باشد. رده ی سنی ، تحصیلات ، جنسیت ، سطح در امد مخاطبین ، همه و همه در ارائه ی تبلیغاتی موفق ، اثر گذار خواهند بود . به عنوان مثال، آیا مخاطبین شما سطح در آمد متوسط دارند یا این که فقط قشر پردرآمد می توانند در تجارت شما سهیم شوند؟ تمامی این ها مشخص می کند که چگونه تبلیغات را سازمان دهی کرده و در جهت نیاز مخاطبین هدف خود گام بردارید.

عملکرد خود را ارزیابی نمایید : معیار هایی جهت سنجش عملکرد در تبلیغات اینترنتی و میزان موفقیت خود در نظر بگیرید. میزان دفعات بازدید از صفحات ، میزان ورودی از شبکه های اجتماعی (Social Visitors) ، سایت های دیگر(Refferal) ، موتورهای جستجو و… مدت زمان توقف کاربران در صفحات(Time On Page) ، بررسی کلمات کلیدی که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند  (Keywords)و.. می توانند معیار هایی خوبی جهت ارزیابی موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات آنلاین باشند.

معرفی برخی از کمپین های تبلیغاتی آنلاین

فیس بوک : فیس بوک نامی آشنا برای مخاطبین می باشد. این شبکه ی اجتماعی با میلیون ها کاربر در سطح جهان محیطی مناسب جهت تبلیغات آنلاین می باشد. در صورتی که تمایل دارید به عنوان  یک کاربر حرفه ای معرفی شوید ، باید هزینه ای به فیس بوک پرداخت کنید. در غیر اینصورت می توانید به راحتی و با ایجاد یک صفحه ی کاربری در فیس بوک به ارائه ی مطالب و تبلیغات کالا و خدمات مورد نظر خود بپردازید.

تلگرام: جهت تبلیغات در تلگرام فعالیت خود را با ایجاد گروه و سوپرگروه آغاز کنید . پس از این که مخاطبین را جذب نمودید . یک کانال با نام خدمات خود ایجاد نموده و کاربران را به کانال خود دعوت کنید .  به این ترتیب مخاطبین با شناختی که از خدمات شما دارند وارد کانال خواهند شد و از آن استقبال خواهند نمود. جهت ایجاد مطالب مفید و کاربردی و قرار دادن آن در کانال برنامه ریزی کنید.

تیترهای جذاب برای مطالب انتخاب نموده و با توجه به نیاز مخاطبین به ارائه ی مطالب بپردازید. لازم به ذکر است ، تبلیغات لینکی در تلگرام ارزش لینکی ندارند. بنابراین فقط زمانی از لینک استفاده کنید که امکان کلیک روی آن وجود دارد. با جملات کوتاه و کاربر پسند مخاطب را ترغیب به کلیک کردن نمایید.

گوگل پلاس: با ایجاد یک collection فعالیت خود را در گوگل پلاس آغاز کنید. با توجه به کالا و خدمات خود به ارائه ی مطالب مفید وکاربردی بپردازید . پس از جذب مخاطبین می توانید تبلیغات خود را شروع کنید.

نکته ی شایان ذکر این است که ، تبلیغات در گوگل پلاس ارزش لینکی دارد. لذا حتی زمانی که امکان کلیک شدن ندارید هم می توانید تبلیغات را انجام دهید. نکته ی دیگر این که ، باید تبلیغات خود را در فواصل زمانی ، مجددا تکرار کنید تا کاربران آن را به فراموشی نسپارند.

اینستگرام و سایر شبکه های اجتماعی : جهت تبلیغ آنلاین خدمات خود در اینستگرام ، ایجاد صفحه ی کاربری و تعامل با مخاطبین را آغاز کنید. برای بالابردن تعداد مخاطبین خود می توانید از ربات های مختلف استفاده نمایید. همچنین استفاده  از # هشتگ برای ایجاد تبلیغات مرتبط و شرکت در گفتگو های روز را فراموش نکنید. علاوه بر این ها، می توانید از سایر شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب ( (You tube، لینکدین ( Linkedin)  ، توییتر ( Twitter) و… برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی آنلاین بهره مند گردید.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما