لینک سازی در مزرعه لینک یا Link Farm

ساخت لینک در مزرعه لینک یا Link Farm ، یکی از روش‌های عجیب و غریب برای سئو سایت می باشد که امروزه به عنوان روشی منسوخ شده از آن یاد می شود. امروزه به دلیل تغییرات ساده در الگوریتم گوگل، روش‌هایی که شاید در گذشته به عنوان روش های بهینه برای سئو مطرح می شدند، به کلی کنار گذاشته شده اند. گوگل به عنوان اولین موتور جستجو از قابلیت لینک سازی به منظور افزایش رتبه سایت ها استفاده کرد که به پیروی از آن، سایر موتورهای جستجو با اضافه کردن قابلیت لینک سازی به مدیران سایت ها اجازه ساخت لینک های داخلی و خارجی را دادند. این موضوعات باعث به وجود آمدن مفهومی به نام مزرعه لینک گردید که به دلیل مشکلات آن کنار گذاشته شد.

مزرعه لینک چیست؟

مزرعه لینک ، تکنیکی است که در آن گروهی از وب سایت ها به یکدیگر لینک می دهند یا به طور مصنوعی با پرداخت هزینه ، لینک دریافت می کنند. هدف از این لینک سازی ، بالا بردن رتبه و محبوبیت یک سایت در زمانی کوتاه با دور زدن موتورهای جستجو می باشد.
به باور غلط بعضی از طراحان سایت، این روش سریع ترین راه برای بالا بردن بازدید سایت است. در حالی که این روش، فقط کمیت لینک ها را افزایش داده و تاثیری بر روی کیفیت لینک ها نخواهد داشت.
امروزه گوگل با سخت گیری های بیشتر، سعی در نمایش سایت هایی با محتوای با کیفیت تر در صدر نتایج جستجو نموده است و سایت هایی که با یک مزرعه لینک در ارتباط هستند را به دلیل تبادل بالای لینک ها و نداشتن ارتباط موضوعی با یکدیگر، شناسایی می کند. گوگل با تغییر الگوریتم جستجو، تکنیک مزرعه لینک را اسپم شناخته که در صورت استفاده، سایت مورد نظر جریمه می گردد.

دلایل منسوخ شدن مزرعه لینک چیست؟

امروزه موتورهای جستجو با در نظر گرفتن دو فاکتور کیفیت و کمیت لینک ها، توسط سایت ها رتبه بندی آن ها را انجام می دهند. به باور اشتباه بعضی افراد در نگاه اول تعداد لینک های بیشتر باعث قرار گرفتن سایت در رتبه بالاتر می گردد، در صورتی که ارتباط محتوایی وب سایت هایی که به یکدیگر لینک میدهند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
موتور جستجوی گوگل با استفاده از معیاری به نام Link Juice یا امتیاز لینک ، با بررسی تعداد لینک های خارجی، اعتبار سایت شما را افزایش می دهد که با افزایش بیش از حد آن ها، ارزش هر لینک کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، مزرعه لینک ، انبوهی از لینک های خارجی تصادفی با محتوای بی مربوط به سایت مقصد می باشند که گوگل با استفاده از این عدم ارتباط موضوعی، این سایت ها را شناسایی می نماید. اگر چه مزرعه لینک ، یکی از سریع ترین روش ها برای افزایش تعداد لینک های خارجی است، اما لینک های نامرغوب و غیر طبیعی برای شما به ارمغان خواهد آورد. حال مسئله این است که چگونه لینک های مفید و سالم را برای افزایش لینک دهی سایت خود پیدا کنیم.

روش های نوین برای لینک سازی سایت چیست؟

امروزه روش مزرعه لینک، ساده ترین روش برای افراد مبتدی برای افزایش لینک های خارجی در کم ترین زمان ممکن و با صرف هزینه کم می باشد. اما همان طور که قبلا اشاره شد، اگرچه ممکن است این روش در روزهای نخستین باعث افزایش بازدید سایت گردد، اما بعد از چند روز به دلیل شناسایی توسط گوگل، سایت با افت شدید روبرو خواهد شد که در بعضی موارد ممکن است بازدید سایت حتی از قبل از لینک شدن به مزرعه لینک کم تر گردد.
سئو، یکی از روش های بهینه به منظور بالابردن رتبه سایت با ارائه محتوای با کیفیت می باشد که با لینک سازی ، این مزیت چند برابر می گردد. امروزه روش هایی برای لینک سازی سالم و با کیفیت ارائه شده است که با اینکه احتیاج به صرف زمان بیشتری برای مدیریت دارد و تعداد لینک های کمتری نسبت به مزرعه لینک ارائه می دهند، اما از نظر کیفیت لینک و ارتباط محتوایی تضمین شده می باشند.
یکی از راه های افزایش لینک سازی با کیفیت در وب سایت، اضافه کردن قابلیت لینک های فالو در قسمت دیدگاه های سایت می باشد. این روش با ثبت نظر در سایت، یک لینک خارجی به وب سایت اضافه می کند.
یکی دیگر از روش های افزایش لینک سازی ، ثبت لینک های مربوط به محتوای فروم ها و سایت های پرسش و پاسخ می باشد. کاربران این سایت ها، با مطرح کردن سوالی، با انبوهی از جواب ها به همراه لینک های مرتبط با محتوا برخورد می کنند که با کلیک بر روی این لینک ها برای یافتن جواب، باعث افزایش بازدید از سایت می گردند. به یاد داشته باشید که لینکی که در فروم ها قرار داده می شوند، حتما مرتبط با پاسخ سوال مطرح شده باشد.
هم چنین حضور در شبکه های اجتماعی محبوب و ایجاد محتواهای مفید برای کاربران، باعث جذب کابران برای بازدید از سایت شما می گردد. به یاد داشته باشید فعالیت در شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری مطالب، لایک و کامنت از جمله معیارهایی برای موتورهای جستجو به منظور افزایش رتبه وب سایت شما می باشد.
یکی دیگر از راه های لینک سازی سالم، شرکت در نظرسنجی ها، برگزاری مسابقات به منظور جذب کاربران و ارائه تخفیفات ویژه می باشد. هم چنین استفاده از اینفوگرافیک به منظور لینک سازی پیشرفته، روشی نوین برای ترغیب کابران به بازدید از سایت شما است، چرا که تصاویر و جنبه های بصری بیشتر از محتوا برای کابران جذابیت ایجاد می کند.

رادمان ارائه دهنده راهکارهایی نوین در خدمات دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ رادمان ، مفتخر است که با بهره مندی از نیروی کار متخصص، کلیه خدمات سئو و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغات در گوگل را به منظور افزایش بازدید سایت با بالاترین سطح کیفیت به شما عزیزان ارائه دهد. آژانس دیجیتال مارکتینگ رادمان با تدوین استراتژی در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی منسوب به کسب و کار شما، برگزاری مسابقات جذاب به منظور ترغیب کاربران و طراحی تبلیغات خلاقانه ، افزایش رتبه وب سایت شما را به ارمغان خواهد آورد.
آژانس دیجیتال مارکتینگ رادمان، با استفاده از به روزترین استراتژی های بهینه سازی و سئو سایت و همگام با تغییرات لحظه ای الگوریتم های گوگل، شما را در کم ترین زمان ممکن با خدمات تخصصی سئو به صدر لیست نتایج جستجوی گوگل خواهد رساند.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما