راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

این روزها ، رویای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول ساخته است . با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و استفاده ی اقشار مختلف جامعه از اینترنت ، تحقق این رویا امری طبیعی به نظر می رسد. در دنیای امروز راه اندازی کسب و کار اینترتی روشی رایج جهت کار آفرینی و توسعه ی کسب و کار است . افراد ، شرکت ها و سازمان های مختلف به دنبال راه و روشی جهت آغاز کسب و کار اینترنتی خود هستند . حوزه ی کسب و کار اینترنتی آن قدر وسیع است که حتی زنان خانه دار می توانند از این روش جهت کار آفرینی و کسب در آمد استفاده کنند .
آن چه در این میان اهمیت فوق العاده ای دارد این است که ، صرف‌نظر از نوع فعالیت و حوزه‌ای که قصد وارد شدن به آن را دارید، عملکرد کارآفرینان موفق را مطالعه نمایید. اگر راه اندازی کسب و کار اینترنتی را در سر دارید ، قبل از ورود به این دنیای گسترده و پیچیده ، حتما تحقیق کنید و با آگاهی در این زمینه قدم بردارید.
فریب سایت ها و وبلاگ هایی که با شعار های دروغین شما را گمراه می کنند نخورید. پیش از قدم گذاشتن در این راه ، می توانید کتاب هایی که توسط نویسندگان مطرح در حوزه ی کسب و کار اینترنتی نوشته شده مطالعه نمایید. همچنین شرکت در همایش ها و کارگاه های آموزشی جهت توسعه ی کسب و کارتان سودمند خواهد بود.

جهت رفع نیاز شما کاربران گرامی بر آن شدیم تا نتیجه ی تحقیقات خود را در حوزه ی کسب و کار اینترنتی موفق در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . امید است مطالعه ی این مقاله شما را در ایجاد یک کسب و کار اینترنتی موفق یاری نماید.

برنامه ریزی کنید.

برای شروع کسب و کار اینترنتی موفق نیاز به برنامه ای سازمان دهی شده دارید . آنالیز بازار و رقیبان ، میزان سرمایه و… از نکاتی است که باید در برنامه ریزی خود در نظر بگیرید. سپس طرح کسب و کار خود را بنویسید. گزارش جامعی از تمامی فعالیت هایی که در نظر دارید انجام دهید تهیه نمایید. داشتن یک طرح مناسب شما را از سردرگمی در میانه ی راه ، رهایی خواهد بخشید. همچنین می توانید ارزیابی نمایید که طرح شما تا چه حدی موفق خواهد بود.

ایده های خلاقانه داشته باشید.

خلاقیت نکته ای بسیار مهم در راه اندازی کسب وکار اینترنتی موفق می باشد. یافتن ایده ی جدید و ایده های مکمل جهت تحقق ایده ی اولیه شما را در راهبرد اهدافتان یاری خواهد نمود. بسیارند افرادی که در ارائه ی ایده ی اولیه موفق هستند اما ایده ی مکمل جهت تحقق و اجرایی نمودن ایده ی اولیه ی خود ندارند . لذا خلاقیت باید در تمامی مسیر همراه شما باشد . برای پیاده سازی طرح کسب و کار اینترنتی موفق باید به صورت مداوم فکر کنید و ایده های خلاقانه داشته باشید.

وب سایت راه اندازی کنید.

با توجه به توانایی که دارید اقدام به راه اندازی و طراحی سایت نمایید. داشتن وب سایت به شما کمک می کند کسب و کار خود را به طیف وسیعی از کاربران معرفی نمایید. برنامه ریزی برای طراحی سایت ، مدیریت محتوا ، عکس ها ، ویدئو ها و… خود نیاز مند دانش و مهارت است . لذا یا باید این کار را به متخصصین بسپارید و یا این که خودتان تخصص انجام این فعالیت را داشته باشید. با راه اندازی وب سایت می توانید دست به فروش و یا ارائه ی سایر خدمات اینترنتی نمایید . این موضوع بستگی به حوزه ی فعالیتی شما خواهد داشت.

مشتریان خود را شناسایی کنید.

جهت ارائه ی تبلیغاتی هدفمند و مثمر ثمر برای راه اندازی کسب و کاری موفق باید بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند. خانم ها هستند یا آقایان ؟ کودکان یا نوجوانان یا بزرگسالان ؟ جز اقشار پردرامد هستند یا متوسط و کم درآمد و … شناسایی تمامی این موارد شما را در ارائه ی تبلیغاتی هوشمندانه یاری خواهد نمود.
بعد از این که مشتریان هدف خود را شناسایی نمودید ، باید بتوانید آنها را جذب کنید. بنابراین باید تحقیقاتی جامع در مورد مشتریان خود انجام دهید.

محتوایی هدفمند تولید کنید.

اگر هدف شما برندسازی است می توانید محتوایی باهدف برند سازی در سایت خود قرار دهید . اگر هدف شما فروش محصولتان است می توانید پیش از فروش محصول محتوای آموزشی در قالب مقاله ، فایل صوتی و فیلم تولید نمایید. به این ترتیب ضمن ارائه ی محتوای آموزشی ، محصول خود را به کاربران معرفی کنید.
اگر محتوای آموزشی شما متنوع و جذاب باشد ، کاربران بسیاری وارد سایت شما خواهند شد. همین افراد در آینده ای نزدیک مشتریان شما خواهند بود. سعی کنید در تولید محتوا سلیقه ی کاربران مختلف را در نظر بگیرید.

سئو و بازاریابی محتوا یکی از فاکتورهای موفقیت شما است .

سئو یکی از فاکتورهای اصلی در کسب و کار اینترنتی موفق است. امروزه شاهد بهره مندی تمامی کسب و کارهای موفق از اصول سئو هستیم . سازمان ها با در نظر گرفتن بودجه ای مجزا بهینه سازی وب سایت خود را در اولویت قرار می دهند. رعایت اصول بهینه سازی وب سایت ، منجر به نمایش طبیعی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد. نمایش محصولات شما در رتبه ی برتر موتور های جستجو ، موجب خواهد شد مشتریان ، شما را به راحتی یافته و از خدمات شما بهره مند گردند . سئو چگونگی عملکرد موتورهای جستجو و کلمات کلیدی مورد نظر مخاطبان را بررسی می کند. سپس بهینه سازی وب سایت را از طریق توسعه ی مطالب موجود در سایت ، انجام می دهد. ارتباط بین کلمات و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک و… از دیگر اصول مهم در بهینه سازی سایت هستند.
داشتن اطلاعات کافی در زمینه ی سئو و آگاهی از آخرین متد و قواعد بهینه سازی سایت بسیار حائزاهمیت می باشد. توجه به بارگذاری محتوای مفید ، کاربردی و جذاب و بهینه سازی آن براساس کیوردهای مورد نظر مشتریان می تواند تاثیری شگرف در رتبه ی سایت شما داشته باشد.

زمان مورد نیاز جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق
نمی توان به صورت دقیق گفت که جهت موفقیت در کسب و کار اینترنتی چه مقدار زمان نیاز دارید . زیرا شرایط با توجه به نوع کسب و کار و فعالیت متفاوت می باشد. همچنین شرایط برای کسی که از صفر قرار است شروع کند با کسی که سال هاست در یک حرفه فعالیت می کند و اکنون فقط قصد توسعه ی تجارت خود را از طریق بازاریابی اینترنتی دارد ، متفاوت می باشد.
کسانی که پیشینه ای موفق در یک حرفه داشته اند و اکنون می خواهند کسب و کار اینترنتی راه بیاندازند راه را با سرعت بیشتری خواهند پیمود . زیرا در حقیقت نیمی از راه را رفته اند . برخی دیگر از افراد می خواهند تنها از طریق فضای مجازی به فعالیت بپردازند و دفتر یا شرکتی ندارد . کار برای این افراد به مراتب دشوار تر است و نیاز به تلاش و ممارست بیشتری دارند.
اما طبق یک نظر کلی می توان گفت بعد از شش ما ه شما باید نشانه هایی از موفقیت در کسب و کار خود مشاهده نمایید. این امر نیاز مند رعایت تمامی اصول در بازاریابی اینترنتی می باشد. در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که نباید به بازاریابی اینترنتی به عنوان شغل دوم نگاه کنید و وقت کمی برای آن در نظر بگیرید ، مطئنا موفقیت شما در گرو تمرکز بیشتر و اختصاص دادن زمان بیشتر جهت معرفی کالا و خدمات خود در شبکه های مختلف اینترنتی می باشد.

سن شروع کسب و کار اینترنتی
ما معتقدیم که سن تنها یک عدد است و هیچ گاه برای شروع دیر نیست . مطالعه در مورد سن افراد موفق در بازاریابی اینترنتی نیز این امر را به اثبات می رساند. سام والتون ، والمارت را در ۴۴ سالگی به راه انداخت . موزیا بریج که در ۱۲ سالگی، ۱۵۰٫۰۰۰ دلار از شرکت خود، موسبو، به دست آورد.
اما آن چه تحقیقات کارشناسان نشان می دهد این است که شروع کسب و کار اینترنتی در سنین سی تا چهل سالگی موفقیت بیشتری به همراه خواهد داشت. در این سنین ایده و خلاقیت افراد به اوج خود می رسد و فرد به پختگی نسبی از لحاظ فکری رسیده است، لذا بی گدار به آب نمی زد و عاقلانه عمل می کند . در این سنین حتی اگر ایده های شما با شکست مواجه شود نیروی مضاعف جهت شروع مجدد خواهید داشت ، امری که در سنین بالا دشوار خواهد بود.

 


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما