لزوم تغییر نام تجاری

در دنیای کسب و کار امروزی، بعضی از برندها نیاز به تغییر نام تجاری خود برای بهبود عملکردشان در بازار دارند. این تغییر نام می تواند باعث رشد تجاری یک برند شده و تحولات اساسی در استراتژی های آن سبب بهبود روند شرکت ها و سازمان ها خواهد شد. مثلا هنگامی که برندی توسط برند دیگری خریداری می شود (ادغام دو برند) و یا زمانیکه برندی بازار هدفش را کاملا تغییر میدهد، تغییر نام تجاری یا همان ریبرندینگ می تواند استراتژی مناسبی باشد. برای همه این برندها چگونگی انجام تغییر نام از اهمیت بالایی برخوردار است تا تمامی اهداف را پوشش دهد. به منظور تغییر نام برند، استراتژی های مختلفی در مواقع متنوع باید در پیش گرفته شود. این استراتژی ها بر حسب اینکه تغییر نام برند به منظور افزایش فروش می باشد یا رقابتی سنگین در پیش است با یکدیگر متفاوت می باشد. پس صاحبان کسب و کار باید دقت نمایند که در چه مواقعی چه استراتژی هایی به کار رود تا اهداف تغییر نام برند کاملا پوشش داده شوند. از جمله دلایلی که ممکن است صاحبان کسب و کارها تصمیم به تغییر نام برند خود بگیرند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– رقابت بیشتر به منظور ارتقای کسب و کار
– مشخص نبودن هویت شرکت در بازار هدف و واضح سازی عملکرد این برند در بازار
– مشکلات قانونی برای ادامه کار شرکت با نام برند فعلی
– تغییر کامل خدمات ارائه شده به بازار

بعد از تصمیم گیری به منظور تغییر نام برند توسط صاحبان کسب و کار به دلایل مختلف، این صاحبان ابتدا باید جایگاه برند فعلی در بازار را مورد ارزیابی قرار داده و تمامی نقصان های این برند را آنالیز نمایند. این کار به صاحبان کسب و کار کمک خواهد کرد که بتوانند بهتر در مورد برند جدید تصمیم گیری نمایند. در کنار این آنالیز، این افراد باید رقبای برند جدید را شناخته و با تحلیل عملکرد آن ها استراتژی های خاص را پیاده سازی نمایند. این استراتژی ها باید سوالات مختلف درباره چگونگی بهبود عملکرد با تغییر نام را پوشش دهند. برای مثال یکی از اساسی ترین سوالات در این قسمت این است که چگونه برند جدید در بازار معرفی گردد. به منظور معرفی برند جدید در بازار، صاحبان کسب و کار می توانند از انواع بازاریابی ها استفاده نمایند. یکی از موثر ترین بازاریابی ها برای این منظور، دنیای دیجیتال مارکتینگ می باشد. با طراحی سایت برای برند جدید می توان در دنیای آنلاین مخاطبان بیشماری را به سمت برند جدید کشاند. این صاحبان می توانند از خدمات سئو و تبلیغات در گوگل به منظور بالا بردن رتبه سایت خود استفاده نموده تا به این ترتیب مخاطبان بی شماری به سمت خود جذب نمایند. کسانی که قصد تغییر نام برند خود را دارند باید توجه نمایند که این تغییر در گرو زمان و منابع مالی می باشد. با تحلیل بازار، این افراد باید بررسی نمایند که آیا اکنون زمان مناسبی برای این تغییر می باشد و آیا از عهده هزینه های سرباری که با این تغییر نام به وجود می آید می توانند بر آیند یا خیر.

تغییر طبقه برند یا تغییر علامت تجاری

فرصت های جدید با تغییر نام تجاری

تغییر نام تجاری یک شرکت می تواند به صاحبان آن این فرصت را بدهد که خدمات جدید به مشتریان ارائه دهند. این تغییر نام با پیاده سازی استراتژی های خاص می تواند به عنوان یک شتاب دهنده رشد برای این شرکت ها محسوب گردد. برای این تغییر نام باید لیستی از اهداف مورد نظر، بودجه لازم به منظور این تغییر نام و مزایای آن تهیه نمود و به تفصیل آن ها را مورد بررسی و آنالیز قرار دهند تا بقیه اعضای شرکت را بتوان برای این تغییر نام قانع ساخت. در هر صورت در تمامی این استراتژی ها مقدماتی باید رعایت شود تا قدم در راه بر آورده سازی اهداف برداشت.

– بررسی مشکلات کنونی

با بررسی و آنالیز مشکلات کنونی می توان به دنبال راه های مختلف به منظور حل آن ها پرداخت. گاهی این مشکلات نیاز به تغییر کامل اهداف شرکت دارد و به این منظور تغییر نام برند کمک شایانی خواهد نمود.

– روشن سازی دلایل تغییر نام

هر تغییری نیاز به دلایل روشن و قانع کننده دارد. تغییر نام شرکت می تواند به دلیل تغییر خواسته های بازار هدف، جوابگو نبودن روند فعلی شرکت و یا تغییر در رقبا اتفاق بیفتد. در هر صورت این دلایل به شما کمک خواهد کرد که بتوانید راحت تر در مسیر این تحول بزرگ گام بردارید.

– تعریف اهداف جدید

با داشتن اهداف جدید باید در بعضی استراتژی های برند تغییرات اساسی اعمال نمود. بررسی کنید که آیا تغییر نام تجاری می تواند اهداف جدید را برای شما پوشش دهد یا خیر. در صورتی که به این نتیجه رسیدید که برند فعلی شما را به مقصودتان می رساند، هویت برندتان را تغییر دهید.

– بررسی نام تجاری فعلی

با بررسی بازار هدف خود، می توانید جایگاه فعلی خود را در بازار تشخیص دهید. این تحلیل می تواند شامل ارزیابی وفاداری مشتریان خود به برند و جایگاه شما در رقابت با بقیه برند های فعال در کسب و کار شما باشد. اگر به این نتیجه رسیدید که با وجود پیاده سازی استراتژی های مختلف، باز هم نمی توانید جایگاهی مناسب در بازار هدف پیدا نمایید، باید به فکر تغییرات اساسی در شرکت خود باشید. این تغییرات اساسی شامل ارائه خدمات متفاوت به مشتریان می تواند باشد. در این صورت باید به تغییر نام تجاری خود فکر کنید.

– انتظارات در تغییر برند

معمولا مهم ترین هدفی که صاحبان کسب و کار با تغییر برند به دنبال آن هستند، بدست آوردن جاگاهی ویژه در بین رقبا و پوشش بیشتر بازار هدف می باشد. این انتظارات می تواند تغییرات بزرگی را به همراه داشته باشد. صاحبان کسب و کار باید تمامی جوانب این تحولات را به دقت بررسی نمایند تا در حین انجام این کار با مشکلات اساسی روبرو نشوند.
بسیاری از برندها با امید به تغییر نام تجاری خود می پردازند. اما این برندها باید کمال دقت و بررسی را در این تحول به خرج دهند، زیرا ممکن است با مشکلات بزرگی مواجه شوند. بررسی بازار و استفاده از بازاریابان خبره در این زمینه می تواند کمک شایانی به افراد در تصمیم گیری تغییر نام تجاری کند.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما