دیجیتال مارکتینگ، اصلی مهم در بازار کسب و کار

امروزه یکی از دغدغه های مدیران کسب و کار این است که تا چه اندازه اهداف تبلیغاتی و بازاریابی ها، بر روی مشتریان تاثیر می گذارد و در پیشبرد کسب و کارشان میسر است. به منظور دست یابی به این هدف، لازم است که ابزارهایی برای سنجش فعالیت های بازاریابی خود در دسترس داشته باشید تا بتوانید عملکرد آن ها را آنالیز نمایید. دیجیتال مارکتینگ با فراهم نمودن مکانیزم های ارزیابی، به صاحبان کسب و کار آنلاین کمک می کند که این پروسه را به راحتی پشت سر بگذارند.

همان طور که می دانید، در بازاریابی سنتی راهی برای سنجش میزان اثرگذاری تبلیغ بر روی مخاطبان وجود ندارد. در حالی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ، می توان تعداد کسانی که از محصول یا خدماتی خاص دیدن کرده اند و میزان اثرگذاری بر روی مخاطبان در اثر دیده شدن این تبلیغ را متوجه شد. این اثرگذاری می تواند به صورت عضویت در سایت، شبکه اجتماعی مربوطه و در نهایت خرید محصول یا خدمات باشد. یه یاد داشته باشید که ارزیابی تبلیغات می تواند شما را در جهت بهبود آن یاری کرده و با رفع نقایص آن، منتظر نتایج و فیدبک‌های بهتری باشید.

یکی از مهم ترین معیارهای اندازه گیری در بازار کسب و کار، نسبت میزان اثربخشی یک تبلیغ به بودجه اختصاصی آن می باشد. این معیار به صاحبان کسب و کار کمک می کند که بر اساس پاسخ دریافتی از ابزارهای سنجش دیجیتال مارکتینگ، بودجه بندی مناسب برای آن تبلیغ در نظر بگیرند.

نکته دیگری که برای صاحبان کسب و کار مهم می باشد، تعداد مخاطبانی است که جذب خدمات یا محصول آن ها می شود. این صاحبان تمایل دارند که بدانند آگهی آن ها دقیقا برای چه مخاطبان خاصی به نمایش در می آید و در پی آن چه تعداد از این مخاطبان، به مشتری نهایی تبدیل می گردند. این امکانات که مختص دیجیتال مارکتینگ می باشد، در مورد بازاریابی سنتی صدق نمی کند. در این نوع بازاریابی، صاحبان کسب و کار دقیقا نمی دانند که چه کسانی در جامعه به عنوان بازار هدف قرار می گیرند و یا هزینه ها بدون برنامه ریزی و گرفتن فیدبک برای این تبلیغات صرف می گردد. بر عکس، با کمک دیجیتال مارکتینگ، صاحبان کسب و کار می توانند دقیقا بازار هدف را مشخص کرده و افراد با رده سنی، سلیقه ها و موقعیت جفرافیایی خاص را مخاطب خود نمایند و برای بودجه ای که به این کار اختصاص می دهند برنامه ریزی داشته و هدفمند این بودجه را صرف نمایند.

مراحل استفاده از دیجیتال مارکتینگ

همان طور که درباره مزیت های دیجیتال مارکتینگ صحبت شد، امروزه صاحبان کسب و کار مجبور به استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در بازارهای رقابتی هستند. این صاحبان، با اشنایی با اهمیت این نوع بازاریابی می توانند با معرفی کالای خود توسط ابزارهای آن، کسب و کاری موفق را در پیش گیرند. جدا از مزایای دیجیتال مارکتینگ که در بالا ذکر شد، این بازاریابی به شما کمک خواهد کرد که کسب و کار خود را به بهترین نحو توسعه دهید.

دیجیتال مارکتینگ و بازار آنلاین

 

به منظور استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ خدمات یا کالای خود، اولین قدم طراحی سایت به منظور معرفی کامل و جامع خدمات و کالای ارائه شده می باشد. پس از داشتن یک سایت جامع، می توان برای ایجاد ترافیکی هدفمند به سمت سایت طراحی شده، ار ابزارهایی مانند سئو و گوگل ادورز (تبلیغات در گوگل) استفاده نمود. این دو ابزار که امروزه طرفداران بسیاری دارد و بازارها را به شدت رقابتی نموده اند، تکنیک هایی هستند که به دیدن شما در بازار رقابت کمک خواهند کرد. به شما پیشنهاد می گردد که برای اعمال این دو تکنیک بر روی سایت خود، از خدمات سئو و تبلیغات در گوگل شرکت دیجیتال مارکتینگ رادمان بهره مند شوید تا در کوتاه ترین زمان، بتوانید بازار رقابت را در دست بگیرید.

بعد از جذب مشتریان به وب سایت خود با استفاده از تکنیک های سئو و گوگل ادورز، می توانید با ابزارهایی مانند ایمیل مارکتینگ به بالا بردن فروش و تبدیل بازدیدکنندگان سایت خود به مشتری کمک نمایید. ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای نوین برای تبدیل کاربر به مشتری و ایجاد فروش در وبسایت شما می باشد. در واقع می توان به وسیله ایمیل مارکتینگ، با دانستن ایمیل کاربران، به صورت مداوم و در زمان های متفاوت، اطلاعات به روز درباره محصولات خود را برای آن ها ارسال نموده و به تدریج باعث ایجاد اطمینان کاربران از کسب و کار خود شوید. اگر با این ابزار آشنایی ندارید، نگران نباشید. شرکت دیجیتال مارکتینگ رادمان با استفاده از نیروی متخصص، خدمات ایمیل مارکتینگ را برای شما انجان خواهد داد. همچنین، برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار با ایمیل مارکتینگ، می توانید از مقاله جمع‌آوری ایمیل برای ایمیل مارکتینگ دیدن نمایید.

تمام مراحلی که توضیح داده شد، راهی سریع و ارزان به منظور هدفمند کردن تبلیغات در بازار کسب و کار می باشد که باز به اهمیت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز تاکید می نماید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از بازاریابی سنتی، هزینه های بسیار بیشتری را در پی خواهد داشت و اثرگذاری کم تری به ارمغان خواهد آورد. همچنین، در این نوع بازاریابی، امکان معرفی کالا به صورت گسترده و فراگیر وجود نخواهد داشت و معمولا تبلیغات به صورت بومی انجام خواهد پذیرفت. در صورتی که با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، امکان دیده شدن خدمات یا محصول شما به سراسر جهان به آسانی فراهم می باشد.

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ، ایجاد بستری اتوماتیک و خودکار برای انجام فرایندها می باشد که این امکان را به مشتری میدهد که بعد از ورود به سایت شما و جذب شدن به محصول یا خدمات شما، به راحتی می تواند پرداخت های لازم را بدون اینکه لازم باشد به عابر بانک یا بانک مراجعه نماید، به صورت پرداخت آنلاین انجام دهد. با انجام خرید توسط مشتری، کافی ست دارندگان سایت با گرفتن مشخصات آدرس مشتری، کالای مورد نظر را برای او ارسال نمایند. حتی اگر خدماتی که شما ارائه می دهید، به صورت آموزشی یا عرضه فایل های دانلودی باشد، دیگر درگیر تحویل کالا نخواهید بود و به راحتی بعد از پرداخت، مشتری قادر به دانلود فایل مورد نظر می باشد.
با توجه به مواردی که گفته شد، اهیمت دیجیتال مارکتینگ در بازار کسب و کار، روز به روز بیشتر شده که به توسعه کسب و کارها کمک خواهد کرد و با ارائه خدمات و سرویسهای بهتر و افزایش رضایت مشتریان، می توانید خود را از رقبای کسب و کارتان جدا نمایید.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با واتس اپ
تماس با ما